محمد حسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورا : همراهی شورا و شهرداری رشت با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقابله با ویروس کرونا
محمد حسین واثق کارگرنیا ، رئیس شورا : همراهی شورا و شهرداری رشت با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقابله با ویروس کرونا
اجرای پروژه ای ماندگار در رشت
گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت – چهارمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت با حضور شهردار رشت و دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه در ساختمان جلسات شورای شهر رشت برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این جلسه با گرامی داشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: علیرغم تمامی مشکلاتی که چند سالی است به واسطه شیوع ویروس کرونا با آن مواجه هستیم ، امسال نیز همچون سالهای گذشته عزای حسینی به همت مردم شریف رشت و با شوری وصف ناپذیر برگزار شد و در این راستا ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای همگان در این ماه بزرگ، از تلاش های شهردار و مجموعه خدوم شهرداری رشت در آماده سازی فضای شهری در این ایام قدردانی می کنم.
محمد حسین واثق کارگرنیا به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و این دو شهید گرانقدر طی مدت زمان کوتاهی که در جایگاه ریاست جمهوری و نخست وزیری مشغول خدمت بودند خدماتی ماندگار ارائه کردند.
وی با اشاره به جمله معروف شهید رجایی بیان کرد: شهید رجایی می گفتند ؛ هرگاه دیدید خودم را فراموش کرده ام و اگر می خواهید به من خدمتی کنید، گاه گاهی به من یادآوری کنید که فرزند عبدالصمد و اهل قزوین هستم که پیش از این در دوران نوجوانی دوره گردی و بادیه فروشی می کردم و این تذکر از خیلی چیزهای دیگر برایم ارزشمندتر است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه توجه به این جمله شهید رجایی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: همه ما باید منش این شهید بزرگوار را الگو قرار دهیم تا بر صراط بندگی خدا و خدمت برای مردم باقی بمانیم.
محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه در جلسه صحن شورای رشت افزود: به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه به منظور حضور و تجلیل از زحمات شبانه روزی آنان در مقابله با ویروس کُشنده کرونا دعوت به عمل آمده است.
وی با بیان اینکه دو نعمت عافیت و امنیت همواره مجهول است گفت: تا زمانی که مشکلی جسم و جان ما را تهدید نکند ، به ارزش وجود پزشک پی نخواهیم برد و همچنین تا زمانی که امنیت ما به خطر نیافتد ، متوجه نمی شویم که چه افرادی و در چه نقاطی برای امنیت و آسایش ما در تلاش هستند و حتی در این راه از جان شیرین خود نیز می گذرند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بیماری مهلک کرونا زحمات کادر درمان را مضاعف کرد گفت: در این ایام بیش از پیش به ارزش وجودی این عزیزان پی برده ایم و البته تلاش های ایثارگرانه پزشکان عزیز و پرستاران گرانقدر در طول هشت سال جنگ تحمیلی و در مناطق عملیاتی و خطوط مقدم جنگ برای مداوای مجروحان جنگی نیز هیچ گاه از خاطره ها محو نخواهد شد و در این راستا واجب دانستیم در زادروز طبیب بزرگ ایران زمین ، حکیم ابوعلی سینا با دعوت از بخشی از جامعه پزشکی و کادر درمان از تلاش های شبانه روزی آنان در راستای مقابله و کنترل بیماری کووید ۱۹ قدر دانی کنیم.
کارگرنیا با تاکید بر تداوم همکاری شورا و شهرداری رشت با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور مقابله و کنترل ویروس کرونا تصریح کرد: شورا و شهرداری رشت به منظور مقابله با ویروس کرونا همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت داشته است و چنانچه باز هم مجموعه دانشگاه نیاز به امکانات لجستیکی، انسانی و سایر کمک ها داشته باشند ، یقینا شورا و شهرداری رشت در حد توان در کنار کادر درمان و سلامت خدمت خواهد کرد‌.
لازم به ذکر است در این جلسه با اهدای لوح سپاس از تلاش های دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، دکتر بهنام نادر بنین فوق تخصص ICU ، دکتر سید حسین میرپور انکولوژ و رئیس بیمارستان رازی، طاهره زاهد صفت مدیر پرستاری دانشگاه گیلان، صدیقه عبداللهی مدیر پرستاری بیمارستان رازی و دکتر فاطمه حق شناس متخصص طب و اورژانس همچنین همسر پزشک شهید سلامت دکتر وحید منصف به نمایندگی از جامعه پزشکی درمان و سلامت تقدیر به عمل آمد.
.