مبادله تفاهم نامه همکاری بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان
مبادله تفاهم نامه همکاری بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان
تفاهمنامه همکاری فیمابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای اجرای طرح فاضلاب در ۶ شهر گیلان به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال

گیرا آنلاین-باحضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، استاندار گیلان، نمایندگان رشت و مدیر هلدینگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح فاضلاب در ۶ شهر گیلان به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، تفام نامه همکاری جهت واگذار ی بخشی از کارها ی باق یمانده طرح فاضلاب شهر رشت و همچنین واگذاری کارهای باقیمانده طرح فاضلاب شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و فومن با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استانداری گیلان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) منعقد شد.

مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تشریح احجام طرح اظهار داشت: واگذاری بخشی از کارهای باقیمانده طرح شهرهای آستانه اشرفیه ، لاهیجان ، سیاهکل ، رودسر و فومن شامل : احداث و تکمیل تأسیسات ۶ باب تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۵۲ هزار و یکصد مترمکعب در شبانه روز و احداث ۱۹ واحد ایستگاه پمپاژ ،اجرای ۲۶۹ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی، نصب حدود ۶۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب می باشد .

وی همچنین احجام طرح فاضلاب رشت را شامل تکمیل تاسیسات تصفیه و دفع لجن و حذف ازت و فسفر تصف یه خانه فاضلاب فخب به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز ، احداث و تکم یل ۲۹ واحد ا یستگاه پمپاژ و بالابر باقیمانده، اجرا ی ۴۲۴ ک یلومتر خطوط اصل ی و فرع ی و نصب ۶۵،۲۵۰ فقره انشعاب فاضل اب اعلام کرد که از محل درآمدهای حاصل از تهاتر نفت و اعتبارات تخصیص یافته به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قرارگاه س ازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ایجاد و توسعه زیر ساخت های استان گیلان تصریح کرد: در قالب دو تفاهم نامه به ارزش ۸۶ هزار میلیارد ریال در ۶ شهر گیلان طرح ساماندهی فاضلاب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا می شود.

اتابک جعفری با اشاره به اینکه تفاه م نامه هایی توسط قرارگاه خاتم ا لا نبیاء و آب و فاضلاب در استان های پرآب اما با صنعت ضعیف منعقد شده است‌، افزود: این تفاهم نامه ها برای تسریع در اجرای پروژه های آب و فاضلاب که بدلیل عدم تصمیم گیری به موقع برای اجرا موجب وقفه های طولانی شده است، منعقد می شود.

جعفری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گیلان گفت: تاکید بر اجرای شبکه فاضلاب شهر رشت برای ساماندهی رودخانه های گوهررود و زرجوب بود که برنامه ریزی منجسم و مدونی در این راستا انجام شد و بخشنامه مدونی تنظیم شد.

وی ضمن قول مساعد برای تامین منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب گیلان، تاکید کرد: تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل این پروژه ها مهمترین مبحثی است که باید دنبال شود.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به تغییر اقلیم و خشکسالی اظهار داشت: باید نسبت به تغییر سیاست ها برای استفاده از آب اقدام نمود که بازتخصیص آب و استفاده از پساب و همچنین اصلاح شبکه توزیع آب بسیار حائز اهمیت است.

وی طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را نیز افتخار بزرگی برای دولت دانست که برگ زرینی در کارنامه عملکرد دولت خواهد بود و از آن بعنوان یک اقدام جهادی در مدت زمان کوتاه برای خدمت به مردم یاد کرد .

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه فعالیت ۳۰ ساله در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی دارد و ۵۰ درصد از مخازن سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است،گفت: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در استان گیلان و تمهید مقدمات و اقدامات شرکت آب و فاضلاب و تاکیدات و پیگیری های استاندار، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به تعهدات خود برای اجرایی شدن فاضلاب شهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه طی سه سال بصورت جهادی عمل خواهد کرد.

عباسی استاندار گیلان نیز در جلسه تبادل تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم الانبیاء، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه دولت سیزدهم خود را خادم مردم میداند و در اجرا و تکمیل پروژه های عام المنفعه به نفع مردم بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار اهتمام ویژه ای دارد، گفت: انتظار مردم از مسئولان اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی استان گیلان پسماند و فاضلاب است که با سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان و مصوبات اثربخش مرتبط، بارقه امیدی نسبت به حل سریع تر آن ایجاد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی بسیار طولانی است، به اهتمام دولت برای احیای این دو رودخانه اشاره و اضافه کرد: برای تسریع در این امر، جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار شده که با همت مدیران عملیات اجرایی آن باید تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه در احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشأ آلودگی ها همچون مسکن مهر همانند اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و بیمارستانهای رشت، را اولویت قرار داد، تصریح کرد : ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب ها به این دو رودخانه گرفته شود و در این زمینه دولت هیچ محدودیتی ندارد و تعللی پذیرفته نیست.

در این جلسه جبارکوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اجرا و احداث باقیمانده فاضلاب کلانشهر رشت را از مطالبات بحق مردم این سامان با توجه به تراکم جمعیتی و نیز گردشگرپذیر بودن استان گیلان دانستند و خواستار تسریع در روند عملیات اجرای پروژه های عام المنفعه این شهرستانها شدند.

سردار محمد عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه به اقدامات جهادی و سازندگی سپاه برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار استان اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران از بطن مردم است و در اجرای ماموریت های خود بویژه خدمت به مردم مناطق همراه دولت خدمتگزاری می کند.

مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تشریح احجام طرح اظهار داشت: واگذاری بخشی از کارهای باقیمانده طرح شهرهای آستانه اشرفیه ، لاهیجان ، سیاهکل ، رودسر و فومن شامل : احداث و تکم یل تأسیسات ۶ باب تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۵۲ هزار و یکصد مترمکعب در شبانه روز و احداث ۱۹ واحد ایستگاه پمپاژ ، اجرای ۲۶۹ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی ، نصب حدود ۶۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب می باشد .

وی همچنین احجام طرح فاضلاب رشت را شامل تکمیل تاسیسات تصفیه و دفع لجن و حذف ازت و فسفر تصف یه خانه فاضلاب فخب به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز ، احداث و تکم یل ۲۹ واحد ا یستگاه پمپاژ و بالابر باقیمانده ، اجرا ی ۴۲۴ ک یلومتر خطوط اصل ی و فرع ی و نصب ۶۵،۲۵۰ فقره انشعاب فاضل اب اعلام کرد که از محل درآمدهای حاصل از تهاتر نفت و اعتبارات تخصیص یافته به طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب تأمین خواهد شد.

گفتنی است پس از مبادله تفاهم نامه بازدید از خروجی های فاضلاب به رودخانه ها، نشست در فرمانداری سیاهکل با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین جلسه با هیات مدیره آبفای گیلان و پیگیری روند اجرای طرح جهاد آبرسانی از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به گیلان بوده است.