ما خواستار امنیت شغلی،عمل به تکالیف بیمه‌ درمانی و حداقل حقوق متناسب با تورم هستیم
ما خواستار امنیت شغلی،عمل به تکالیف بیمه‌ درمانی و حداقل حقوق متناسب با تورم هستیم
دبیر اجرایی خانه کارگر از مسئولان خواست  امنیت شغلی،عمل به تکالیف بیمه‌ درمانی و افزایش مناسب حداقل حقوق را پیگیری کنند. 

به گزارش گیرا آنلاین حسن ایزدی در مراسم گرامیداشت روز کارگر که  با حضور مدیران ،کارگران و بازنشستگان و تشکلات کارگری صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در سالن همایش کانون پرورش فکری برگزار شد با اشاره به اهمیت مقام کارگر خاطرنشان کرد: روز کارگر امسال ما مظلومانه برگزار شد و مسئولین حضور نداشتند. در سال‌‍های قبل مجوز راهپیمایی داشتیم و ادارات و مسئولین همکاری می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز فقط  شرکت‌های پارس شهاب و پارس خزر به مباحث کارگری توجه کردند و در واگذاری‌ها شاهد آن بودیم سهمی از آن به کارگران رسید که منجر به توسعه این دو شرکت شد و  باقی کارخانه ها به تاراج رفتند و ورشکسته شدند.

ایزدی در  سخنرانی خود که با صدای اعتراض کارگران و مهمانان به مسئولین بارها قطع شد خطاب به نمایندگان و استاندار گفت: قانون کار یادگار امام است و مقام معظم رهبری هم همیشه بر حقوق کارگران تاکید دارند. ولی ای نمایندگان محترم مجلس و آقای استاندار که  زمانی وزیر ما بودید خیلی از شما انتظار داشتیم.  و این گونه نباشد که بسیاری از واحدهای تولیدی برخلاف قانون شورای اسلامی کار نداشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در ادامه گفت: ما خواستار امنیت شغلی،عمل به تکالیف بیمه‌ درمانی و افزایش حداقل حقوق متناسب با تورم هستیم. وی افزود: بسیار ناراحت کننده است که برخی کارگران می‌آیند و می‌گویند حقوق آن‌ها سه چهار میلیون تومان است. آیا کسی که تکلف خانواده‌ای را دارد می‌تواند با این حقوق فعالیت کند!؟ مراجع رسمی حداقل معیشت را ۲۰ میلیون تومان اعلام کردند و حالا  حقوق کارگران با اضافه کاری به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان میرسد و و برای بسیاری کمتر از این است و  وضعیت بازنشستگان هم بسیار بدتر است.

گفتنی است غلامرضا خوالگر رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گیلان، علی رضا کاشفی رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه پارس خزر و منتظری مدیر واحد اداری شرکت پارس خزر از جمله سخنرانان این مراسم بودند که بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی و حقوقی کارگران و پیگیری جدی مطالبات آن‌ها  تاکید کردند.