مانور سراسری با حضور ۲۳۰ تیم نظارتی در گیلان/ هوشمند سازی یارانه ای با همکاری ۱۳۰ هزار واحد صنفی در گیلان
مانور سراسری با حضور ۲۳۰ تیم نظارتی در گیلان/ هوشمند سازی یارانه ای با همکاری ۱۳۰ هزار واحد صنفی در گیلان
مدیرکل صنعت گیلان در نشست ارز ترجیحی با اصناف و بازاریان اعلام کرد: مانور نظارتی امروز با حضور 230 تیم به صورت هماهنگ و متحدالشکل در سطح بازار حضور یافتند و بیش از ۱۳۰ هزار واحد صنفی در گیلان برای اجرای هوشمند سازی یارانه ها آماده همکاری و تعامل هستند.
به گزارش گیرا آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست با اصناف و بازاریان که با حضور استاندار و مدیران مرتبط در محل سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: اصناف؛ متخصص تعادل بازار هستند و به یاری خدا نگرانی‌های مردم در کسری اقلام اساسی تا آخر هفته در گیلان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام خبر تامین بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام برای کارخانجات تولید روغن استان گفت: طی بازدید اخیر که به اتفاق معاون امور اقتصادی استانداری از گمرکات انجام شد بخشی از آن مواد خام روغن خوراکی ترخیص و تحویل کارخانجات شده است و به علاوه آن مقدار ۱۰ هزار تن دیگر نیز در مسیر ورود به بندرگاه انزلی می باشد.

وی از تلاش های مختلف صورت گرفته در جریان رفع کمبود های بازار سخن گفت و تاکید کرد: از مراجع ذیربط نظارتی و گمرکی به شدت پیگیر ترخیص و حمل و نقل سریع مواد خام از گمرک به کارخانجات تولید روغن و عرضه به بازار هستیم و با توجه به نیاز مبرم بازار ، واردکنندگان نباید در این امور تعلل کنند.

پورحیدری به مانور بزرگ انجام شده امروز با بیش از ۲۳۰ اکیپ نظارتی با خودروهای مشخص سامانه۱۲۴ اشاره کرد و افزود: جا دارد که از حضور دلگرم کننده و میدانی استاندار پرتلاش در این مانور تشدید نظارت و بازرسی اداره کل صمت تشکر نمایم که پس از حضور در این رژه خودرویی و طرح نظارتی؛ سپس در محل میز خدمت و

سامانه پاسخگویی ۱۲۴ حضور یافتند و از نزدیک در جریان نحوه رسیدگی به گزارشات مردمی در سامانه پاسخگویی به شکایات قرار گرفتند.

مدیرکل صمت گیلان هدف‌گذاری این مانور را اطمینان بخشی و ایجاد تعادل و آرامش بازار دانست و تصریح کرد: در این طرح که از روز قبل نیز آغاز شده بود؛ بیش از ۳ هزار بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل پرونده و جریمه ۵ میلیارد تومانی برای محتکرین و متخلفین در گیلان شده است.

وی حضور استاندار در فروشگاه های بزرگ و مراکز عمده فروشی و اتاق اصناف رشت را بسیار امید بخش دانست و اضافه نمود: این همراهی برای نظارت در سطح عرضه برای کلیه بازاریان و اصناف قابل تحسین است و می‌تواند در روند آرامش بازار و تشریک مساعی اصناف و پیشگیری از سودجویی در زنجیره تامین اقلام اساسی، بسیار اثرگذار باشد.

پورحیدری از ادامه مانور تا پایان هفته سخن گفت و تاکید کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به صورت شبانه روزی فعال است و در این طرح نظارتی بسیج اصناف، تعزیرات، اتاق‌های اصناف، جهاد کشاورزی و سایر ارگان های مرتبط نیز به میدان آمده اند و از ظرفیت همه این نهادها برای رسیدگی به وضعیت بازار استفاده می‌شود که این همراهی و همدلی جای تقدیر و تشکر دارد.