لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان
لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛

گیرا آنلاین– فرماندار رشت با اشاره به هزینه های سنگین ازدواج جوانان، بر لزوم نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان تاکید کرد.

مهندس علی فتح اللهی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان رشت اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های بالای نخبگان در حوزه های مختلف است.

فرماندار رشت با بیان اینکه فعالیت شرکت های مختلف دانش بنیان در پارک و علم و فناوری استان گواه این مدعاست، گفت: آموزش با کیفیت دانش آموزان تاثیراتش به جامعه برخواهد گشت.

وی اذعان کرد: جوانان امروز مسئولان فردای جامعه هستند که در صورت کم‌کاری در آموزش اثرات نامطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل ایرانی بایستی حفظ و نگهداری شود،‌ ادامه داد: استان گیلان به لحاظ ظرفیت های فرهنگی از  غنای بالایی برخوردار است که باید این فرهنگ را حفظ و ترویج دهیم.

فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: توجه به فرهنگ غنی با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای تاثیرگذار استحکام خانواده را قوی‌تر خواهد کرد.

فتح اللهی به ترویج فرهنگ ازدواج و مشکلات اقتصادی پیش روی جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه مشکلات اقتصادی، بیکاری و نبود شغل مناسب ازدواج را برای جوانان سخت کرده است‌.

وی اضافه کرد: کاهش توقعات و کم کردن هزینه‌ها در آغاز زندگی مشترک و نهادینه کردن این فرهنگ در نسل جدید می‌تواند مشکلات پیش‌روی ازدواج را کاهش دهد و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند‌.‌

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه بایستی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد، تصریح کرد: متاسفانه زوج‌های جوان امروز با کوچکترین ناملایمات به سمت طلاق می‌روند در حالی که جوانان امروز بایستی مهارت زندگی کردن و مواجه شدن با نا ملایمات زندگی را فرا گیرند.‌

فتح اللهی با تاکید بر اینکه فرهنگ خوداشتغالی در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: برنامه محور عمل کردن یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه است.‌