لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد بعنوان پایگاه‌ تصمیم‌‌ گیری/ نسل جوان را با ادبیات امروزی به نماز ترغیب کنیم
لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد بعنوان پایگاه‌ تصمیم‌‌ گیری/ نسل جوان را با ادبیات امروزی به نماز ترغیب کنیم
به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛
گیرا آنلاین_ فرماندار رشت گفت: مساجد بعنوان پایگاهی برای تجمعات و تصمیم‌ گیری‌ها در صدر اسلام نقش مؤثری داشتند و مکان‌های بسیار مهمی هستند که می‌توانند جریان‌ ساز اتفاقات بسیار مهمی نیز باشند.
علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان که با حضور حجت الاسلام حجازی، مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای محراب اظهار داشت: شهیدان بسیار زیادی داریم که جزء شهدای محراب هستند و در مساجد ترور شده‌اند و جمهوری اسلامی سرمایه‌های انسانی خود را در همین مکان مقدس تقدیم کرده و یاد و خاطره همه آنها را گرامی می‌داریم.
وی با ابراز تأسف نسبت به حمله تروریستی چند روز قبل مسجد «فاطمیه» در قندهار افغانستان افزود: متأسفانه رفتاری غیرانسانی و ددمنشانه با نام اسلام و با نگاه «قربة الی الله» را شاهد هستیم که از روی جهل و نادانی تیشه به ریشه اسلام می‌زند تا چهره‌ای ناامن از دین مبین اسلام را در میان کشورهایی که روی دیدن مسلمانان را ندارند، ارائه کند. 
فرماندار رشت نماز خواندن را به عنوان اولین نشانه یک مسلمان خاطر نشان کرد و گفت: با شکل‌گیری انقلاب و با نگاه اسلامیت، کشور بعنوان «ام القری» تمام کشورهای اسلامی قرار گرفت و بر این اساس باید تمام حرکات و تفکرات و کارهایی که انجام می‌دهیم نشان از کار بزرگ فرهنگی و انقلابی داشته باشد. 
وی افزود: متأسفانه شرایطی که به دلیل کرونا در آن واقع شدیم، حرکت در این راستا را برای ما سخت‌تر کرده است و از طرف دیگر وظایفی نسبت به این امر داریم که از اهداف این کارگروه و شورای اقامه نماز است و باید به آنها نزدیک شویم.
نماینده عالی دولت در مرکز استان به نقش مؤثر خانواده‌ها در آموزش و یادآوری جایگاه نماز به فرزندان اشاره کرد و گفت: همانگونه که فرزندان را برای کسب مهارت‌های علمی، هنری و ورزشی از همان سنین ابتدایی آماده می‌کنیم باید ذهن آنها را آماده کنیم که داشتن یک زندگی خوب به میزان زیادی به خواندن نماز و اعتقادات و باورهای ما بستگی دارد.
وی اقدامات شورای اقامه نماز برای ترغیب خانواده‌ها به قرار دادن فرزندانشان در مسیر نماز و باورهای قلبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بزرگترین گلایه این است که چرا از امکاناتی همانند نمازخانه‌ ها که فراهم شده است برای رسیدن به این هدف به نحو احسن استفاده نمی‌کنیم، بسیاری از این مکان‌ها شرایط خوبی برای پذیرش نمازگزاران ندارند. 
فتح اللهی نقش مؤثر مساجد بعنوان پایگاهی برای تجمعات و تصمیم‌ گیری‌ها در صدر اسلام را یادآور شد و گفت: مساجد مکان‌های بسیار مهمی هستند که می‌توانند جریان‌ ساز اتفاقات بسیار مهمی نیز باشند اما در حال حاضر تنها بعنوان محلی برای برگزاری مجالس ترحیم تبدیل شده‌اند.
وی دور ماندن نسل جوان را از مساجد موجب نگرانی دانست و ادامه داد: نتوانستیم ارتباط خوبی با نسل جوان و امروزی برقرار کنیم، جوان امروز ادبیات خود را دارد و باید بتوان او را به‌ گونه‌ای مجاب کرد تا به سوی نماز و معنویت جذب شود. 
فرماندار رشت فراهم آوردن امکانات در مساجد را برای ترغیب نمودن افراد برای حضور در نمازهای یومیه خواستار شد و گفت: کارگروه‌هایی مشخص از شهرداری و راهداری برای بررسی مساجد و نمازخانه‌های رستوران‌ها، پارک‌ها و اماکن گردشگری تشکیل شود تا بر وضعیت بهداشت آنها نظارت شود.
نماینده عالی دولت در پایان احکام اعضای شورای اقامه نماز شهرستان رشت را به آنها اهدا نمود.