قدردانی استاندار گیلان از مشارکت خیران مدرسه‌ساز / تأکید دکتر عباسی بر ارتقاء سرانه آموزشی استان مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
قدردانی استاندار گیلان از مشارکت خیران مدرسه‌ساز / تأکید دکتر عباسی بر ارتقاء سرانه آموزشی استان مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛

گیرا آنلاین-استاندار گیلان با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه‌ساز، خواستار نقش آفرینی پررنگ تر این نیک اندیشان برای ارتقاء سرانه آموزشی استان مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

دکتر اسدالله عباسی امروز (سه‌شنبه) پس از افتتاح و بهره‌برداری همزمان پروژه های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۱۴ مرکز آموزشی، تربیتی و ورزشی به بهره برداری رسید که ۱۳ مرکز ‌با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده و حدود ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در مورد تجهیزات و امکانات آموزشی هم توانسته ایم از ردیف های ملی و استانی، اعتباراتی در نظر بگیریم.

استاندار گیلان افزود: در خصوص مراکز آموزشی که امروز به بهره برداری رسید؛ یک واحد در بخش بازسازی و نوسازی، واحد دیگری سالن چندمنظوره و یک واحد هم چمن مصنوعی بوده که توسط خیرین انجام شده است.

دکتر عباسی با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز، سرانه کنونی دانش آموزی استان را پنج و سه دهم درصد عنوان کرد که بایستی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هشت و ۳۹ صدم درصد باشد و برای ارتقاء آن و همچنین نوسازی تجهیزات گرمایشی مدارس استان، به مشارکت فزون‌تر خیران نیازمندیم.

وی با یادآوری نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز بویژه طی سال های اخیر،‌ ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط اقلیمی استان و فرسودگی مدارس، با مشارکت خیران نیک اندیش، سطح خدمات رسانی آموزشی مدارس استان ارتقاء یابد.

آیین افتتاح متمرکز دو هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد.

در استان گیلان نیز ۱۴ پروژه با ۶۲ کلاس درس در شهرستان های تالش، رشت، رودسر، صومعه سرا، لنگرود و ماسال به بهره برداری رسید.