فیلمساز گیلانی داور دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان استرالیا شد
فیلمساز گیلانی داور دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان استرالیا شد
علیمحمد اقبالدار، فیلمساز جوان گیلانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان (Muslim Film Festival) استرالیا انتخاب شد.

گیرا انلاین- به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جشنواره فیلم مسلمانان استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود که در پنج هفته منتهی جشنواره، فیلم‌های ساخته شده توسط مسلمانان یا درباره مسلمانان را نمایش می‌دهد و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

در این دوره از جشنواره «MMF»، انواع آثار سینمایی همچون فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه و آثار انیمیشنی در ژانرهای داستانی یا مستند پذیرفته شده‌اند که «بهتر از نیل آرمسترانگ» علیرضا قاسمی و «Brotherhood» (نامزد بهترین فیلم کوتاه اسکار ۹۲) از جمله این فیلم‌ها هستند.

به گفته مسئولان برگزاری این جشنواره، هدف از برپایی این مراسم، تبلیغ و گسترش فیلمسازان مستقل مسلمان و افزایش سطح دوستی و آشنا ساختن مخاطبان با فرهنگ جامعه مسلمانان عنوان شده است.

دوره ۲۰۲۰ جشنواره «Muslim Film Festival» در شهرهای «ملبورن» و «پرت» استرالیا برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونا اجازه دهد تا «سیدنی» و «بریزبن» نیز گسترش می‌یابد.

علیمحمد اقبالدار از فیلمسازان جوان و موفق گیلانی است که نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی، تدوینگری و مدیر فیلمبرداری آثار متعدد کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه دارد.

وی پیش از این فیلم‌های «خود»، «حفرۀ زندگی»، «وارونۀ همیشه آرام»، «ایمان کات»، «من در آیینه»، «حس نبود»، «انتخاب» و «یاد آن مرد» را کارگردانی کرده است. «جذام»، «اتوپیا» و «یک اتفاق معمولی» نیز از ساخته های موفق اوست.