فضای مجازی در کشور نیاز به قانون دارد/  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به جایگزینی توسط دولت دارد
فضای مجازی در کشور نیاز به قانون دارد/  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به جایگزینی توسط دولت دارد
مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت :استاندار ، فرمانداران و تیم اقتصادی استان باید در سال جدید تحرک بیشتری برای بهره گیری از منابع در حوزه تولید و اشتغالزایی داشته باشند.

گیرا آنلاین– مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو ،اظهار داشت : سال ۱۴۰۱را در شرایطی آغاز میکنیم که از یک سو ،تاکیدات مقام معظم رهبری به دولت و مسوولان به تقویت حوزه اقتصاد و تولید است و از سوی دیگر در حوزه بین المللی بحث برجام و توافقات در حال پیگیری می باشد 

وی با بیان اینکه ، جمهوری اسلامی در مسیر توافقات با اقتدار پیش می رود ،افزود : ایران تلاش می کند تا از حقوق مردم عقب نشینی نکند و اگر توافق صورت بگیرد قطعا تاثیرات در کشور خواهد داشت و رویدادهایی رقم می‌خورد و اگر دشمن بر سر عناد و دشمنی خود باقی بماند و توافقات انجام نشود ،بحث جدیدی در نظام در امورات و زندگی مردم رخ خواهد داد.

کوچکی نژاد اضافه کرد : رهنمودها و خط قرمزهای مقام معظم رهبری در مسیر توافق باید رعایت شود تا دچار مشکلاتی در آینده نشویم .
وی ادامه داد :آمریکا بر خواسته های خود پافشاری می کند و تیم مذاکره کننده ایران نباید از منافع کشور و حقوق مردم عقب نشینی کنند.

کوچکی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت : دولت نمی تواند از قانون عدول کند ،مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را داده است اما دولت باید سریعا بازپرداخت داشته باشد .

وی اذعان داشت : ۱۴ میلیارد دلار در کشاورزی، ۴.۵ میلیارد دلار در تجهیزات پزشکی و دارو و مقداری نیز در صنایع که جمعا در حدود ۲۰ میلیارد دلار می شود ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می شود .
کوچکی نژاد گفت : با توجه تحولات اوکراین و واردات نهاده های کشاورزی که از آن کشور داشتیم ،اگر دولت بخواهد ارز را آزاد کند باید جایگزین هایی را قرار دهد. دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ،۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بدست می آورد که باید سرانه را در کارت الکترونیکی برای مردم واریز کند و در بخش دارویی نیز از طریق بیمه سلامت آن زمینه را پوشش دهد تا نگرانی مردم رفع گردد.

وی با اشاره به ایجاد صندوق تحول و عدالت در استانها عنوان کرد : بخشی از منابع نظیر فروش اموال و مازاد درآمد در استانها وارد این صندوق می شود و استان‌هایی که تیم اقتصادی قوی دارند به عنوان یک تیم پشتیبان می توانند از این صندوق در راستای بحث تولید استفاده کنند .
وی تاکید کرد : استانداران باید نگاه اقتصادی داشته باشند و مدیران و فرماندارانی که انتخاب می کنند نیز دارای دیدگاه اقتصادی باشند.

کوچکی نژاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد : شاخص تولید صفر است اشتغال در کشور پایین و فاصله طبقاتی بسیار زیاد است و درآمد ناخالص ملی نیز قابل توجه نیست و تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و نامگذاری سالها ،به بحث های اقتصادی کشور و رونق اقتصادی و تولید بوده است.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به “تولید ،دانش بنیان و اشتغال زایی ” گفت : استان گیلان از نظر آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی و رتبه های علمی در سطح بالایی قرار دارد اما متاسفانه در زمینه ی شرکت های دانش بنیان جزء عقب مانده ترین استان‌هاست.

وی افزود :بروکراسی های زائد اداری مانع از ایجاد شرکت های دانش بنیان شده و باید دستگاه‌های متولی مسیر را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان هموار کنند.
کوچکی نژاد تاکید کرد : مقام معظم رهبری محوریت امسال را بر مبحث دانش بنیان قرار داده اند و منابع نیز به این سمت خواهد رفت ، پس در استان نیز باید همتی در این خصوص صورت گیرد.

 

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه برای رفع معضلات پسماند و رودخانه های رشت اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده ،گفت : منابع اعتباری خوبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان و پیگیری نمایندگان برای رفع مشکل پسماند استان و فاضلاب شهر رشت در نظر گرفته شده و می توان گفت کل فاضلاب شهر رشت با حدود چهار هزار میلیارد تومان قابل ساماندهی است اما مدیران و مسوولان استان باید تحرک در این زمینه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد : هزار میلیارد تومان برای بحث ساماندهی پسماند در نظر گرفته شده که آنهم نیازمند همت مسوولین است.

کوچکی نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات بخش بهداشت و درمان در استان گفت : ایجاد بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جنرال لاکان به دلیل بهره گیری بیشتر جمعیت استان به موارد درمانی است و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه با احتساب تجهیزات ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی تصریح کرد : دستگاه متولی ساخت این بیمارستان ،راه و شهرسازی می باشد و امید داریم که در سال‌جاری بر سرعت اتمام پروژه افزوده شود .
کوچکی نژاد عنوان کرد :دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست بدهکاری ۷۰۰ میلیارد تومانی خود را پرداخت کند اما در بخش بهداشت جزء ضعیف ترین استان‌ها هستیم.
وی اظهار داشت : توجه به خانه های بهداشت و آموزشهای بهداشتی رمز موفقیت حوزه بهداشت و درمان در استان خواهد بود .

کوچکی نژاد در پاسخ به پرسشی در خصوص علل موافقت وی با طرح صیانت از فضای مجازی گفت : فضای مجازی در کشور نیاز به قانون دارد و صیانت به معنای محدود کردن ،کاهش سرعت اینترنت ،فیلتر کردن و… نیست .امروز کسب و کار مردم با فضای مجازی توام است و هر گونه آسیب به کسب و کارها قابل توجیه نیست. پیام رسان های واتساپ ،تلگرام و… باید از نظر امنیتی و بحث پرداخت مالیات تابع قانون کشور ما باشند ،در حوزه قضایی،امنیتی و خدماتی امروزه نیازمند وضع قوانین جدید هستیم.

وی افزود :۲۰۰ نماینده مجلس درخواست دارند که این طرح باید به صحن علنی آورده شود تا ایرادات و مشکلات آن برطرف گردد نه اینکه در پستو تصویب شود .

  • منبع خبر : پایگاه خبری مخاطب روز