فرهنگ سرخ حسینی با عاشورا آغاز و تا قیام سبز مهدی موعود (عج) ادامه خواهد داشت
فرهنگ سرخ حسینی با عاشورا آغاز و تا قیام سبز مهدی موعود (عج) ادامه خواهد داشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، با تسلیت ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: فرهنگ سرخ حسینی از روز عاشورا با قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش آغاز شده و انتقال این فرهنگ تمدن‌ساز با رشادت‌های زینب‌گونه‌ی نسل‌های عاشورایی تا ظهور سبز مهدی موعود (عج) ادامه دارد.
گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است:
کربلا، منظومه بلند عشق و دلدادگی و عاشورا، شاه‌بیت این منظومه عاشقانه است و امام حسین علیه السلام عارف و مجاهدی بر حق بود که یارانش در رکاب او با عبور از تاریکی‌ها، به آفتاب حقیقی پیوستند.
واقعه جان‌سوز تاسوعا و عاشورا یکی از وقایع مهم و تأثیرگذار در تاریخ اسلام است که هرساله سوگواران عزای آل‌الله، با یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهید کربلا اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش، ارزش‌های این واقعه تاریخی را برای آزادی‌خواهان و ستم‌دیدگان جهان به نمایش می‌گذارند.
فرهنگ سرخ حسینی از روز عاشورا با قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش آغاز شده و انتقال این فرهنگ تمدن‌ساز با رشادت‌های زینب‌گونه‌ی نسل‌های عاشورایی تا ظهور سبز مهدی موعود (عج) ادامه دارد.
امت اسلامی ایران همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی، با تأسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، شور و شعور حسینی را در تمامی عرصه‌ها درهم‌آمیخته و حماسه‌ها آفریده که حماسه‌سازی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، سلحشوری مدافعان حرم در دفاع از حرمین مقدس و همچنین ازجان‌گذشتگی‌های مدافعان سلامت در بحران کرونا، گواهی بر این مدعاست.
این‌جانب فرارسیدن ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی را به ملت عزادار ایران اسلامی به‌ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان تسلیت عرض  نموده و از خداوند منان، سلامتی و  توفیق روز افزون  برای پیروان راستین اباعبداله الحسین (ع) جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی را مسالت می نمایم.
دکتر ارسلان سالاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان