فرانچایز کسب و کار، موضوعی آزمایش شده و موفق با کاهش ریسک سرمایه گذاری می باشد
فرانچایز کسب و کار، موضوعی آزمایش شده و موفق با کاهش ریسک سرمایه گذاری می باشد
برندهای داخلی باید خود را تقویت کنند تا ریشه دار و علمی در زمینه فرانچایز عمل کنند.

گیرا آنلاین_روهام قلیچی در اولین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گیلان اظهار داشت: فرانچایز یکی از مهمترین مدل های کسب و کار می باشد و در شرایط موجود کشور با ورود به این حوزه می توانیم در مسیر کسب و کار موفق باشیم.
رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران افزود: افزایش فروش، همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP ) استان گیلان، از مهمترین اهداف این همایش می باشد.
وی با بیان اینکه فرانچایز در کسب و کار، موضوعی آزمایش شده و موفق با کاهش ریسک سرمایه گذاری می باشد، ادامه داد: کشور آفریقای جنوبی افزایش سهم خود در صنعت فرانچایز را از سال ۲۰۰۹ شروع و فرهنگ سازی نمود و در سال ۲۰۱۸ افزایش داد و گردش مالی که از این صنعت بدست آوردند بیش از ۵۰ میلیارد دلار بود.
رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان در ادامه گفت: تعداد فرانچایز دهندگان در این کشور ۸۴۵ شرکت و فرانچایز گیرندگان ۴۰ هزار شرکت بوده و ۳۵۰ هزار شغل در آفریقای جنوبی از این صنعت بدست آمده است.
دکتر قلیچی یاد آور شد: اگر برجام ایجاد شود، در صورت عدم توجه جدی به این مقوله، می تواند تهدیدی برای برندهای داخلی ما باشد.
وی تصریح کرد: برندهای داخلی باید خود را تقویت کنند تا ریشه دار و علمی در زمینه فرانچایز عمل کنند.
وی افزود: توانمند سازی و آموزش کاربردی که منتج به اشتغال شود در این خصوص بسیار مهم است.
گفتنی است این همایش با حضور فعالان شاخص حوزه اصناف، صنایع و بخش خدمات و گردشگری استان، عصر امروز در سالن همایش بانک ملی استان در رشت برگزار شد.