فتح خرمشهر؛ نمادی برای نشان دادن اراده ملت ایران
فتح خرمشهر؛ نمادی برای نشان دادن اراده ملت ایران
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حماسه سازان سوم خرداد، گفت: فتح خرمشهر نمادی برای نشان دادن اراده سیاسی ملت ایران بر نیروهای متجاوز و تا دندان مسلح دشمن بود.

گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن سالروز تاریخی آزادسازی خرمشهر به دست نیروهای مردمی را تبریک گفت و این حماسه را پیروزی در پس مقاومت توصیف کرد.

در متن پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛

تقویم جمهوری اسلامی در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱، نشان از رقم خوردن برگ زرین دیگری توسط مردم دارد و آن پیروزی رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر خونین پس از یک ماه و اندی صبر و مبارزه و مقاومت بی امان است.
سوم خرداد، نماد مقاوت و جهاد رزمندگان آن دوران است که با رشادت و عزت، منجر به آزادشدن خرمشهر ایران بزرگ شد. این روز، نشانی بر چیرگی اراده سیاسی ملت ایران و جوانان بر نیروهای متجاوز و تا دندان مسلح دشمن بود و برگ برنده ای برای اثبات برتری سلطه اجتماعی، سیاسی و نظامی ایران اسلامی شد.
سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر مظهر حماسه سازی و پیروزی در پس مقاومت بی امان در مقابل متجاوزانی است که از ابتدای استقرار نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران با تهدید، تطمیع، تحریم و تحریف، تلاش خود را به کار بستند تا برای انقلاب اسلامی هزینه بتراشند. غافل از حماسه هایی که بعد خرمشهر فتح آفریده شد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام و شهدا به ویژه حماسه سازان حماسه سوم خرداد، این روز را به همه خالقان حماسه های جاویدان نظام جمهوری اسلامی تبریک گفته و از خداوند منان عزت، پیروزی و ظفرمندی در حماسه‌های پیشرو را خواستارم.

دکتر ارسلان سالاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان