عملیات اجرایی ۲۵ باب مخزن ذخیره آب شرب در سطح استان گیلان
عملیات اجرایی ۲۵ باب مخزن ذخیره آب شرب در سطح استان گیلان
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ از اجرای عملیات ساخت 25 باب مخزن ذخیره آب شرب با مجموع ظرفیت 48 هزار و 700 مترمکعب، طی سال جاری خبر داد.

گیرا آنلاین_ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ علیرضا غیاثی با تأکید بر لزوم افزایش توان ذخیره سازی آب شرب اظهار داشت: باهدف کاهش هدر رفت آب شرب، مدیریت فشار شبکه توزیع و افزایش ذخیره مطمئن، طی ۱۱ ماه گذشته از سال جاری، عملیات اجرایی ۳ باب مخزن در حوزه شهری و ۲۲ باب مخزن در حوزۀ روستایی ۹ شهرستان (رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، تالش، سیاهکل، فومن، املش و صومعه سرا) در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از بین این تعداد مخزن تا پایان سال جاری ۱۱ باب مخزن به ظرفیت یک هزار و ۲۵۴ مترمکعب به اتمام و بهره برداری خواهد رسید؛ جهت احداث مخازن تکمیل شده، ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، شایان ذکر است این اعتبار از محلعمرانی (ملی-استانی) تامین شد.

غیاثی؛ جمعیت بهره مند از مزایای اجرای این عملیات را ۱۰ هزار و ۴۰ نفر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود: همچنین به منظور ارتقاء کیفیت آب شرب مشترکین نسبت به شستشوی ۸۹ هزار و ۴۷۵ مترمکعب از مخازن ذخیره آب شرب در سطح استان گیلان اقدام شد که از این حجم ۵۲ هزار و ۵۷۵ مترمکعب در حوزه روستایی و ۳۶ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در حوزه شهری می باشد.