عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری در تولید آسفالت تا سقف ۱۰۰۰ تن در روز ستودنی است/ فضاسازی مناسب برای سرویسهای بهداشتی عمومی در حال احداث، بعنوان بخش مهمی از مبلمان شهری/ شمارش معکوس جهت افتتاح سرویس های بهداشتی در مناطق ۵ گانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲
عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری در تولید آسفالت تا سقف ۱۰۰۰ تن در روز ستودنی است/ فضاسازی مناسب برای سرویسهای بهداشتی عمومی در حال احداث، بعنوان بخش مهمی از مبلمان شهری/ شمارش معکوس جهت افتتاح سرویس های بهداشتی در مناطق ۵ گانه تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲
.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت شصت و هشتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت، روز چهارشنبه ۷ تیرماه در ساختمان شورا برگزار گردید.

در آغاز جلسه محسن سماکچی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به روند اجرای پروژه ساخت سرویس های بهداشتی گفت: با توجه به اینکه در زمان ابلاغ فاز اجرایی پروژه و تخصیص هزینه عمرانی مربوط به احداث آن در اسفند ماه گذشته به شهرداریهای مناطق، زمان بهره برداری از آن پایان شهریور ۱۴۰۲ تعیین گردیده است، از اینرو شمارش معکوس در اینخصوص آغاز شده و در پایان زمان مقرر، هیچ عذر و بهانه ای در خصوص عدم آماده سازی و بهره برداری پروژه مذکور از سوی مسئولان مرتبط پذیرفته نخواهد بود و مسئولیت هر گونه اهمال در اجرای پروژه مستقیما متوجه مدیر همان منطقه خواهد بود.

وی در ادامه این جلسه ضمن توضیح روند اجرای پروژه مذکور، اذعان داشت: سرویسهای بهداشتی در شهرهای پیشرفته دنیا بعنوان بخشی مهم از مبلمان شهری محسوب میشوند و این مطلب برای شهری مانند رشت که از مقاصد مهم گردشگری کشور است، از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این مورد تصریح کرد: الزامی است ساختمان سرویس بهداشتی عمومی شهر، ضمن برخورداری از نمای چشم نواز و متناسب با محیط، از لحاظ زیرساختهای فنی نیز پاسخگوی جمعیت هدف باشد.

سماکچی تاکید کرد: مسئولان عمرانی در لوله گذاری های خروجی سرویسهای بهداشتی شهری و انتخاب تجهیزات اصلی و جانبی سرویسها پیش بینی های لازم و فنی را لحاظ کنند تا در ماهها و سالهای آینده شاهد نارسایی و عدم کفایت زیرساختهای فنی نباشیم. وی در ادامه، نگهداری و پایش سرویس بهداشتی را حائز اهمیت و این مهم را بخش مهمی از اجرای درست پروژه پس از بهره برداری دانست.

سماکچی در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: پرسنل خدمات شهری با آغاز شروع فعالیت سرویسهای بهداشتی وارد فاز نظارت بر خدمات دهی مطلوب جهت نگهداری و پایش نظافت سرویسها می شوند و بهتر است در این حوزه از ظرفیت سرمایه گذاران نیز استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به قطعه زمینی در کوچه حاج آقا بزرگ گفت: قطعه زمینی صدمتری متعلق به شهرداری رشت در کوچه حاج آقا بزرگ واقع در منطقه دو شناسایی شده که برای احداث یک ساختمان سرویس بهداشتی، مناسب می باشد.

در ادامه شصت و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت ضمن اشاره به عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری در ماههای اخیر آن را خوب و قابل قبول عنوان کرد و گفت: هدف گذاری سازمان عمران و بازآفرینی برای ثبت رکورد بیشترین میزان تولید روزانه آسفالت در تیر ماه امسال امری شدنی و قابل تقدیر بوده و تلاش سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری جهت تولید میزان آسفالت تا سقف ۱۰۰۰ تن در روز ستودنی است.

وی در ادامه صحبتهایش تصریح کرد: البته منظور از بازدهی موفق کارخانـه، تولید هر روزه آسفالت و میانگین ماهانه‌ پربازده است نه آنکه الزاما هر روز ۱۰۰۰ تن تولید داشته باشیـم.

سماکچی تاکید داشت: شهرداری برای متراژهای کوچک آسفالت، با پیمانکاران خرد وارد همکاری شود. وی با توضیح اینکه کارخانه آسفالت شهرداری قادر است روزانه ۲۰۰ تن آسفالت تحویل مناطق بدهد گفت: سازمان عمران و بازآفرینی طی ماههای گذشته و با انجام چندین پروژه خرد و کلان عمرانی عمکـرد خوبی داشته است و توقع ما از سرپرستی جدید این است که با توجه به تجربیات کاری خود، فراتر از مسئول پیشین ظاهر شود و کمیسیون از هفته آینده با حضور میدانی در پروژه ها همراهی بیشتری با مدیران ذیربط خواهند داشت.

وی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: هدف این است که در سال ۱۴۰۲ تحولات عمرانی قابل لمس برای مناطق پنج گانه در بخش آسفالت و کف پوش ایجاد کنیم تا معضل شهر رشت در این بخش برطرف گردد.