علوی: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی حق صدور مجوز برای سازه های خارج از ضوابط در سطح شهر و با رویکرد تجاری برای افراد حقیقی را ندارد
علوی: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی حق صدور مجوز برای سازه های خارج از ضوابط در سطح شهر و با رویکرد تجاری برای افراد حقیقی را ندارد
روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت

گیرا آنلاین– دویست و پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت روز شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۰۴ راسرساعت ۱۷:۰۰ کار خود را با سه دستور جلسه آغاز کرد. در آغاز علوی با بیان این که سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی حق صدور مجوز برای سازه های خارج از ضوابط در سطح شهر و با رویکرد تجاری برای افراد حقیقی را ندارد بیان داشت؛ در این اثنا این امکان وجود دارد که زمینهای در مسیر طرح به مکانی تجاری و با ارزش افزوده تبدیل گردد که بعضا شهرداری هم توانایی تملکش را نخواهد داشت.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری در ادامه افزود: حوزه معاونت شهرسازی و املاک، در خصوص زمینهای بایر و بر اساس ماده ۴۲ و نیز املاکی که در کاربری غیر استفاده می شود و شهرداری توان پملپ کردن آن را ندارد بررسی های دقیق و کارشناسی را انجام دهد تا حقوق مردم تضییع نگردد.

علوی اظهار داشت: عوارضی که بعضا از چنین افرادی دریافت می شود مبلغی بسیار ناچیز بوده و از تمامی جهات با قوانین شهرداری هم در تناقض است. این مهم، عدالت را در شهر از بین میبرد که نمونه آن را در خیابان معلم در خصوص گل فروشی تازه احداث، شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به ملکی مشابه در دیلمان بیان داشت؛ در دیلمان زمینی که کنارش ملک تجاری نیز قرار دارد بر خلاف ضوابط و قوانین کار فونداسیون را انجام داده و قوطی گذاری نیز کرده است و در واقع مغازه ای ساخته شده و سازمان متولی در شهرداری هم دل خوش به این است که ماهیانه دو میلیون تومان اجاره می گیرد! حال آنکه این موضوع، با این شکل اجرا به جمیع جهات و به هیچ عنوان به سود شهر و شهرداری نمی باشد.

در بخش دیگری از کمیسیون گندمی نماینده شهرداری منطقه یک در پاسخ به سوال علوی در خصوص ارائه توضیح در خصوص افزایش ردیف اعتباری بازگشایی و احداث فاز دوم مسیر شهید رجایی به معلم (۸ دی) بیان داشت؛ در مسیر اجرای طرح با کمبود اعتبار روبرو شده ایم و در خواست افزایش اعتبار را نیز نموده ایم.

وی افزود: اعتبار اختصاص داده شده ۲/۵ میلیارد تومان بوده است که ۲/۲۰۰ میلیارد تومان از آن تا کنون هزینه شده است و با توجه به اینکه قرار بود پروژه ی مذکور تا ۲۲ بهمن افتتاح گردد از اینرو پیمانکار نیازمند ۳ میلیارد تومان افزایش اعتبار برای صورت وضعیتش می باشد.

نماینده منطقه یک در ادامه اظهار داشت؛ مکاتبات لازم با شهرداری مرکز انجام شده است و نامه مذکور مجددا به منطقه برگردانده شده تا از دیگر ردیفهای مازاد (ردیف خرید تجهیزات آتش نشانی) جهت تامین اعتبار استفاده گردد. مبلغ قرارداد ۴/۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که با توجه به نرخ تعدیل چیزی در حدود ۵/۵ الی ۶ میلیارد جهت اتمام پروژه نیازیست و با احتساب ۲۵% افزایش قرارداد ۶ الی ۶/۵ میلیارد می گردد.

در ادامه کمیسیون، بررسی لایحه موافقت با واگذاری یک قطعه زمین متروکه دارای پلاک ثبتی ۲۸۰۳ و ۲۸۰۱ بخش ۳ رشت، پس از ارائه توضیحات کامل و بحث و بررسی در خصوص لایحه، تصمیم نهایی موکول به اعلام نظر در کمیسیون اراضی گردید.

همچنین پس از اعلام نظر کارشناسان و مشاورین کمیسیون در خصوص لایحه زمین خارج شده از طرح بازگشایی خیابان ۱۸ متری پیرو درخواست وراث مالک قبلی زمین، مبنی بر الحاق ۱۲۳ متر زمین خریداری شده توسط شهرداری به ۴۷ متر زمین در اختیار مالک قبلی قرار شد مدیران ذیربط شهرداری جهت بررسی کارشناسانه و اخذ تصمیم نهایی و لحاظ صرفه و صلاح شهرداری مدارک و مستندات مکفی و متقن را به کمیسیون ارائه دهند.