علوی : برای پوشش گستره زباله موجود در سراوان باید تمهیداتی در نظر گرفته شود
علوی : برای پوشش گستره زباله موجود در سراوان باید تمهیداتی در نظر گرفته شود
جمالی نژاد : مشکل قدیمی پسماند گیلان باید با همت و برنامه ریزی مدیران استانی حل شود
گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – صبح امروز دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با همراهی نمایندگان مجلس ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، معاون عمرانی استانداری ، فرماندار شهرستان رشت ، شهردار و دیگر مدیران استانی از کارخانه کودآلی گیلان بازدید نمودند و پس از آن جلسه شورای اداری گیلان را در همان مکان برگزار نمودند.
در این جلسه دکتر جمالی نژاد با انتقاد از عدم حل مشکل چندین ساله پسماند در گیلان، اظهار داشت: مشکل قدیمی پسماند گیلان باید با همت و برنامه ریزی مدیران استانی حل شود.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اعتبارات مهم حوزه شهرداریها اذعان داشت: با توجه به اهمیت معضل پسماند ، میبایست تمام تمرکز بر روی حل این مشکل گذاشته شود و اینجانب هم این آمادگی را دارم که هر ماه حضور پیدا نمایم تا این معضل برای همیشه ریشه کن شود.
علوی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اذعان داشت: در بحث دفنگاه کاری که قرار است انجام شود مربوط به بازه زمانی دو ساله است تا دو پروژه در این مکان به جمع‌ بندی برسد.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت تأکید کرد: ما سطح گسترده زباله پهن را دارا هستیم که حتماً باید برای آن پوششی در نظر گرفته شود، یک منطقه اکنون در حال دفن زباله است و مابقی یک گستره بزرگ زباله پهن است و میبایست با تمهیداتی قراردادی برای پوشاندن آن منعقد شود.
سید امیر حسین علوی افزود: منابع مالی اگر بیشتر تزریق شود حدود ۸۰ درصد کار ساماندهی خواهد شد و مابقی نیز با تفکیک از مبدأ و آموزش برطرف خواهد شد.
لازم به ذکر است در این جلسه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسن عاقل منش ، فاطمه شیرزاد و محمد حسن علیپور نیز حضور داشتند.