طرح های شهرداری در زمان مناسب جهت بررسی به شورا ارائه شود
طرح های شهرداری در زمان مناسب جهت بررسی به شورا ارائه شود
هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس و بررسی در خصوص ایجاد زیر ساخت های لازم جهت تحقق آن، از جمله مواردی بود که عباس نژاد ضمن اشاره به آنها، از رییس سازمان سرمایه گذاری خواست تا در مدل سرمایه گذاری ارایه شده این موارد در آن دیده شود.
گیرا آنلاین-به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت بیست و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری با دستور کار، بررسی طرح احداث و ساماندهی ایستگاه های اتوبوس سطح شهر کار، خود را آغاز کرد.
در ابتدای جلسه مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به روز جهانی هلال احمر این روز را به تمامی فعالین این حوزه که جهاد گونه در شرایط خاص و بحرانی کار امداد رسانی به مردم را عهده دار هستند تبریک گفت.
در ادامه عباس نژاد با اشاره به موضوع دستور جلسه گفت: پیشنهاد این طرح از شورای چهارم مطرح گردید اما بنابر دلایل مختلف و عدم مدیریت و برنامه ریزی درست، تاکنون به سامان نرسیده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر طرح به صورت جدی به هیچ سرمایه گذاری عرضه نشده و برای بسته مذکور سرمایه‌گذاری هم تعیین نشده است. در واقع بسته طراحی شده سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی بعد از لحاظ اصلاحات نهایی قابلیت عرضه به سرمایه گذاران را خواهد داشت.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ضمن انتقاد از اخذ برخی از تصمیمات غیر کارشناسی و اجرای برخی از طرح ها که موجب خسارت به شهروندان گردید، افزود: این گونه نباشد که برخی از طرح ها در شرایطی به شورا عرضه گردد که کار از کار گذشته باشد چرا که در حقیقت هدف این جلسه و جلساتی از این دست، ارزیابی کارشناسی و نقد و بررسی درست طرحها می باشد .
عباس نژاد در ادامه اذعان داشت: اینکه در قالب طرحی تعداد ۱۰۳ ایستگاه به فضای خدمات شهری اضافه شود در جای خود، کمکی در جهت ایجاد زیرساختهای خدماتی به فضای شهری است. این در شرایطی است که فارغ از تمامی دلایل منطقی اجرا یا عدم اجرای این طرح ایجاد ایستگاه هایی است که حکم پناهگاه شهری را دارند و از سوی دیگر با ساخت این ایستگاه ها پس از انجام اصلاحات پیشنهادی کمکی شایان توجه در خدمات حمل و نقل عمومی و ایجاد فضای مناسبت بصری در راستای اهداف سازمان سیما و منظر شهری نیز برداشته شده است. 
عباس نژاد با انتقاد از عدم هماهنگی شهردار و برخی از مدیران شهرداری با منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر گفت: ۶ الی ۷ ماه است که طرح مذکور بین سازمان سرمایه گذاری، معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی، سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در دست بررسی و ارزیابی و کارشناسی می باشد، اما شورا از آن مطلع نیست، باز هم اگر کمیسیون این موضوع را در دستور کار جلسه خود قرار نمی داد تا لحظه اجرای پروژه از کم و کیف آن مطلع نبودیم.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در بخش پایانی صحبتهاش گفت: باید از آغاز در متن قرارداد با لحاظ جزیی ترین موارد سعی بر آن داشت تا حقوق شهروندان در بند به بند قرارداد لحاظ گردد. و این گونه نباشد که مانند قراردادهای ادوار گذشته و قراردادهایی مانند پل های عابر پیاده به گونه ای ضعیف عمل گردد که حق و حقوق شهر و شهروندان پایمال گردد.
هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس و بررسی در خصوص ایجاد زیر ساخت های لازم جهت تحقق آن، از جمله مواردی بود که عباس نژاد ضمن اشاره به آنها، از رییس سازمان سرمایه گذاری خواست تا در مدل سرمایه گذاری ارایه شده این موارد در آن دیده شود.
هادی رمضانی نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ادامه اظهار داشت: واقعیت این است که در حال حاضر شهرداری بودجه احداث و نگهداری ایستگاه های اتوبوس را ندارد و شهروندان نیز از وضع موجود بشدت گله مند هستند. می باید ارزیابی ها به گونه ای باشد که مدت قرارداد، مبلغ قرارداد و پیش بینی در آمدی به صرف و صلاح شهر و شهروندان باشد.
رمضانی در ادامه افزود: در بندهای قرارداد می باید شروط لازم از جمله ترمیم و اصلاح ایستگاه ها قید گردد بگونه ای که پس از اتمام موعد قرارداد ایستگاههایی سالم و قابل بهره برداری در اختیار شهرداری و سازمان سیما و منظر قرار گیرد.
نادر حسینی دیگر عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در ادامه گفت: ارایه خدمات خوب و مطلوب از جمله حقوق شهروندانی است که با مشکلات حمل و نقل عمومی دست و پنجه نرم می کنند و از شرایط موجود ناراضی می باشند و وضعیت موجود به هیچ وجه زیبنده مرکز استان گیلان نیست.
وی در ادامه گفت: این که شهرداری ۱۴۲۵ متر مربع از فضای شهری را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد می باید با ارزیابی درست و کارشناسی دقیق باشد تا در این بده بستان هم سرمایه گذار منفعت ببرد و هم سهم مشارکت شهرداری بدرستی لحاظ باشد.
در بخشهای دیگر جلسه مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، رییس سازمان سیما و منظر شهری، رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و ابوالفضل زاده نماینده شرکت پرداراز و مشاور مطالعاتی سازمان سرمایه گذاری در خصوص این پروژه، هر یک جداگانه به ارایه توضیحاتی پرداختند.