طرح سوال از شهردار اختیار قانونی شورا است
طرح سوال از شهردار اختیار قانونی شورا است
در جلسه شورای شهر رشت، اعضا بر حق قانونی خود برای طرح سوال از شهردار تاکید کردند و شهردار را موظف به پاسخگویی به شورا دانستند.

گیرا آنلاین- به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر که امروز(چهارشنبه،۲۳ تیر) تشکیل شد، « اسماعیل جاجی پور» با بیان اینکه پرسش از شهردار حق قانونی شورا است اظهار کرد: وضعیت ساماندهی رودخانه ها، ازادسازی حریم رودخانه ها، وضعیت قرارداد همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا، وضعیت آبنمای موزیکال بوستان ملت، اجرا نشدن شیوه نامه ساختمان های نسقی از جمله پرسش هایی است که به عنوان عضو شورا از شهردار مطرح شده و شهردار هم موظف به پاسخگویی به سوالات اعضا است.

این عضو شورا با اشاره به تدوین و تصویب شیوه نامه خانه های نسقی افزود: با اینکه این شیوه نامه با همفکری مسئولان دستگاه های مختلف تدوین و تصویب شده اما همچنان بدون اجرا باقی مانده و شهردار توضیحی درباره اینکه چه کسی مانع از اجرای شیوه نامه شده به شورا ارائه نمی دهد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با انتقاد از برخی بی اخلاقی ها نسبت به اعضای شورا تاکید کرد: سوال از شهردار و رفع مشکلات شهر مانند آزادسازی حریم رودخانه ها برای بازگشایی مسیر از جمله وظایف و اختیارات قانونی اعضای شورا است.

 

*پرسش از شهردار حق قانونی شورا است

«فرهام زاهد» هم با تایید این سخنان گفت: اگرچه تاکنون شهردار به هر دلیلی برای پاسخ به سوالات اعضا در شورا حاضر نشده و یا جلسات شورا طی هفته های اخیر به دلایل مختلف به طور رسمی تشکیل نشده، اما حق قانونی اعضا، پرسش از شهردار است.

 

عضو دیگر شورا افزود: شهردار موظف به حضور در شورا و پاسخگویی نسبت به دغدغه های اعضای شورا است و نباید ساختار شورا و اهمیت آن زیرسوال رود.

 

وی نسبت به انتقادات به عملکرد شورای پنجم هم عنوان کرد: اگر عملکرد شورا و شهرداری طی چهار سال گذشته در مباحثی مانند ساماندهی رودخانه ها و پسماند مثبت ارزیابی نمی شود باید تاکید کرد که در این مباحث بسیاری از دستگاه ها دخیل هستند و مسئولیت همه امور با مدیریت شهری نیست.

  • منبع خبر : خبرگزاری شبستان