طرح تحول دیجیتالی تامین اجتماعی با افزایش خدمات غیرحضوری ، به روزهای اوج خود نزدیک می شود
طرح تحول دیجیتالی تامین اجتماعی با افزایش خدمات غیرحضوری ، به روزهای اوج خود نزدیک می شود
طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی در نشست مدیرکل گیلان با فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه تشریح شد .

گیرا آنلاین- علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در دیدار با دکتر رضائی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذ شده این سازمان برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین مجموعه اقدامات تامین اجتماعی برای جامعه هدف در مقابله با این بحران ، تلاش برای کاهش مراجعات را از اصلی ترین اهداف و برنامه های محوری تامین اجتماعی برشمرد .

وی با بیان اینکه طرح ۳۰۷۰ سازمان بمنظور ارائه ۳۰ خدمت به شکل غیرحضوری و کاهش چشمگیر مراجعات ، اقدامی ارزشمند و تحولی بزرگ در خدمات دیجیتالی تامین اجتماعی محسوب می گردد که طی آن بخش اصلی خدمات برای بیمه شدگان ، کارفرمایان و در مواردی مستمری بگیران غیرحضوری خواهد شد افزود : دراین راستا تاکنون ۱۷ خدمت رونمایی گردیده و طرح به روزهای اوج خود نزدیک می شود و تا بهمن ماه این بستر تا ۳۰ خدمت افزایش خواهد یافت .

مدیرکل تامین اجتماعی در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت همسو با دولت الکترونیک و تلاش برای حذف مراجعاتی که امکان ارائه خدمات مربوط به آن بصورت دیجیتالی امکانپذیر است اظهار داشت : کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم نیاز به مراجعه حضوری در کنار کاهش هزینه های سازمان و مخاطبان و همچنین آثار غیرمستقیم بر ترافیک ، کمک به محیط زیست و جلوگیری از صرف میلیونها ساعت زمان شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه ابلاغ احکام مطالباتی ، ثبت درخواست اعتراض به بدهی ها و تعیین زمان رسیدگی ، صدور مفاصاحساب بصورت سند الکترونیکی ، امکان مشاهده جزئیات محاسبات بدهی در حوزه کارفرمایی و تمهیداتی از قبیل انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و تثبت افراد تبعی برای بیمه شده اصلی ، کمیسیون پزشکی ، پرداخت پاداش ازدواج و … برای بیمه شدگان از جمله خدمات ارائه شده تاکنون از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir  و یا es.tamin.ir  است .