طرح بهارانه کتاب ۹۹ /  «فرازمند» رشت پرفروش ترین کتابفروشی کشور شد
طرح بهارانه کتاب ۹۹ /  «فرازمند» رشت پرفروش ترین کتابفروشی کشور شد
استان گیلان با فروش بالغ بر 18 هزار نسخه کتاب با ارزش بیش از 552 میلیون تومان در طرح بهارانه کتاب کشور خوش درخشید.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ۶۸۵ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور کار خود را در طرح بهارانه کتاب ۹۹، با فروش بیش از ۳۰۴ هزار نسخه کتاب به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد تومان خاتمه دادند.

فیروز فاضلی با بیان این مطلب، گفت: ۲۱ کتابفروشی منتخب گیلان در طرح «بهارانه کتاب ۹۹» مشارکت داشتند که از این تعداد ۱۳ کتابفروشی از مرکز استان و هشت کتابفروشی از سایر شهرستانها در این طرح شرکت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: استان گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی های عضو طرح موفق شد پنج درصد از کل فروش و شش درصد از تعداد کتاب ها را از آن خود کند.

وی ادامه داد: گیلان در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با فروش ۱۸ هزار و ۱۸ نسخه کتاب به ارزش ۵ میلیارد و پانصد و بیست و پنج میلیون و ۷۰۱ هزار و پانصد ریال، رتبه پنجم فروش بر اساس تعداد کتاب و رتبه هفتم فروش بر اساس مبلغ کتاب را در بین استان های کشور کسب کرد.

فاضلی افزود: کتابفروشی کتاب فرازمند رشت نیز توانست با فروش هفت هزار و ۲۰۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی طرح بهارانه کتاب ۹۹ بر اساس تعداد کتاب قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد، یادآور شد: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق گرفت و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب بود که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می‌شد.

وی با بیان اینکه این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان بود، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود بود.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب در گیلان بوده‌ایم، گفت: این تعداد در مقایسه با سال قبل‌تر با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده و نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل استان گیلان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با توجه به سابقه فرهنگی و سطح بالای سواد مردم این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب در استان در طول سال اشاره و اضافه کرد: در استان گیلان ۱۳۷ کتابفروشی مجوز فعالیت دارند.