طرح اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی با رویکرد افزایش پایداری سیستم های توزیع در زمستان ۱۴۰۰
طرح اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی با رویکرد افزایش پایداری سیستم های توزیع در زمستان ۱۴۰۰
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری طرح اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع برق با رویکرد افزایش پایداری سیستم های توزیع در زمستان ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

گیرا آنلاین– علی اکبر جوهری گفت: در این اقدام فراگیر ۲۵ گروه عملیاتی با ۹۰ نفر پرسنل اجرایی و۳۳خودرو سبک و سنگین مشارکت داشتند.

وی هوشمند سازی تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش یک در میان و زیگزاگ در شبکه های توزیع و جلب همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای در تعدیل روشنایی بین شهری مطابق مکاتبات پیشین، جلب همکاری شهرداری ها در تعدیل روشنایی پارک ها و فضاهای سبز شهری و رفع اتصالات سست را از جمله اهداف این طرح بر شمرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان توسعه نقاط مانور و بهبود ظرفیت انتقال بار، اصلاح ۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و بررسی دقیق و فنی نقاط آلوده جهت مقابله با دستگاههای رمز ارز غیر مجاز را از دیگر اهداف مهم برگزاری این مانور اعلام کرد.

جوهری افزود: از ابتدای سال گذشته با تلاش بی شائبه و خالصانه همکاران و شناسایی نقاط حساس وحادثه خیز شبکه دو طرح بزرگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ،شامل طرح جهادی جایگزینی شبکه های فرسوده با کابل خودنگهدار و افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط، که به ترتیب درفاز اول اجرای این طرح ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده با صرف هزینه ۱۲۰میلیارد تومان به کابل خود نگهدار مجهز شد و در فاز دوم نیز ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با اعتبار۱۴۰ میلیارد تومان در دست اقدام می باشد و همچنین بیش از ۷۰۰ مرحله طرح جهادی افزایش تاب آوری خطوط فشار متوسط در سطح استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این مانور ها با هدف افزایش پایداری شبکه و ارتقاء ایمنی و افزایش رضایت مشترکان انجام شده است از هم استانی های عزیز خواست مشکلات، خرابی‌ها، باز بودن درب تابلو برق، سیم پارگی‌ و … را از طریق “اپلکیشین برق من” یا شماره ۱۲۱اطلاع دهند تا همکاران ما برای رسیدگی و تعمیر آنها اقدام کنند.

علی اکبر جوهری گفت: طول و گستره شبکه‌های توزیع برق بسیار زیاد است و با وجود بازرسی‌های مداوم، ممکن است برخی موارد و اشکالات در شبکه نیز در فاصله بازرسی‌های دوره‌ای ایجاد شود و به همین دلیل مردم می‌توانند به عنوان “چشم بینای برق” موارد موجود را به شرکت‌ توزیع نیروی برق استان گیلان گزارش کنند.

گفتنی است ساده ترین راه اعلام خاموشی ها و مشکلات برق مشترکین استفاده از سامانه برق ایران (برق من) می باشد و مشترکین می توانند با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس www.gilanpdc.ir یا کافه بازار ضمن دریافت و نصب این اپلیکیشن کاربردی از مزایا و محاسن دیگر این سامانه نیز بهره مند شوند.