ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها
ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ی اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها گفت: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها مانع از شیوع هر چه بیشتر ویروس دلتا می شود.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان( و ب د ا)، دکتر آبتین حیدرزاده در وبینار صبحگاهی که شنبه با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها تشکیل شد، با اشاره به تعطیلات پایان هفته و عزاداری های واقعه ی کربلا اظهار داشت: با اتکا به سخنان مدبرانه ی مقام معظم رهبری، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها بسیار واجب و ضروری است و می تواند از فشاری که بر روی کادر بهداشت و درمان تحمیل شود به طور قابل توجهی بکاهد.

وی افزود: تا زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف به طور کامل و جدی رعایت نشود، روند بیماری صعودی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه روند شیوع بیماری همچنان در استان صعودی است گفت: با افزایش روند بیماران بستری در بیمارستان های استان، ماندگاری بیماران در بیمارستان ها افزایش داشته و بستری بیماران مبتلا در گروه های سنی زیر ۲۰ سال را در بیمارستان های استان شاهد هستیم.

دکتر حیدرزاده پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان را ۳۰ درصد جمعیت هدف اعلام و تصریح کرد: با تامین واکسن از سوی وزارتخانه، روند واکسیناسیون سرعت می یابد و این آمادگی در استان وجود دارد که گروه های سنی جدید را بر اساس نوبت دهی واکسینه کند.