ضرورت جدی گرفتن آموزش مادران باردار و پشتیبانی از ماماها
ضرورت جدی گرفتن آموزش مادران باردار و پشتیبانی از ماماها
در نشست وبیناری که به مناسبت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، مسوولان حوزه مامایی بر ضرورت جدی گرفتن آموزش مادران باردار و پشتیبانی از ماماها تأکید کردند.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، همزمان با روز جهانی مامایی؛ پیش از ظهر امروز  ۱۵ اردیبهشت،  وبینار روز جهانی ماما با حضور معاونین، جمعی از مدیران ستادی دانشگاه  و مسئولان حوزه مامایی،  در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست،  ضمن تبیین راهبرد‌های مراقبت از مادر و نوزاد، بر لزوم حمایت و پشتیبانی از ماماها در قالب برنامه‌های سازمان‌دهی شده و مبتنی بر بهداشت خانواده تأکید شد.

همچنین در این نشست ، مراقبت‌های مادران پیش از بارداری مورد تأکید قرار گرفت و آموزش مستمر زوج های جوان به‌عنوان راهکاری مؤثر در این مهم ، ضروری برشمرده شد.

مسئولان نظام مراقبت از مادر و نوزاد در این نشست مطرح کردند:  ارائـه مراقبـت مسـتمر مامایـی بهتریـن راه بـرای زنان باردار اسـت تـا تجربه خوشایندی از زایمـان داشـته باشـند و از این روز یکـی از شاخص‌ترین توصیه‌ها بـرای افزایـش کیفیـت خدمـات در ایـن دوران، ارائـه مدل‌های مراقبـت مسـتمر است.

گفتنی است در این نشست استانداردهای بهبود کیفیت مراقبت از مادران و نوزادان در تسهیلات زایمانی نیز مورد پایش و بررسی قرار گرفت.