ضرورت تکمیل زیر ساخت های مناطق آزاد برای احیای کریدور شمال جنوب
ضرورت تکمیل زیر ساخت های مناطق آزاد برای احیای کریدور شمال جنوب
سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در آیین تکریم و معارفه رئیس هیات مدیره و منطقه آزاد بندر انزلی اظهار داشت : تکمیل زیر ساخت های مناطق آزاد برای احیای کریدور شمال جنوب ضرورت دارد.

به گزارش گیرا آنلاین سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آیین تکریم و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : سالانه بخش قابل توجهی از کالاهای کشور از طریق منطقه آزاد انزلی به کشور وارد می شوند و صادرات نیز از این منطقه صورت می گیرد

وی با اشاره به رویدادها و جنگ بین کشورهای اوکراین و روسیه و برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کشور روسیه افزود : تاکید هر دو کشور به راه اندازی کریدور شمال به جنوب است و کشور روسیه و همچنین ایران تعهداتی برای احیای کریدور شمال جنوب دارند و باید هر چه زودتر  مناطق آزاد مباحث زیر ساختی را تکمیل نمایند.

وی در خصوص افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی اضافه کرد : محدوده های جدیدی به عنوان منطقه آزاد به منطقه آزاد بندر انزلی و کاسپین الحاق گردیده و این امر در دولت تثبیت و به مجلس ارسال شده است که در صورت تایید ظرفیت جدیدی برای اقتصاد و تجارت استان رقم خواهد خورد.

محمد خاطر نشان کرد : در خصوص صنایع دریا محور ،تبدیلی و شیلات  کمتر پرداخته شده که باید به این موارد بیشتر توجه شود .

وی در زمینه ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد بندر انزلی گفت: آمار بالای ورود گردشگران به این نقطه نشان از ظرفیت خوب این منطقه دارد که باید ظرفیت های بیشتری ایجاد شود تا اقتصاد استان گیلان و به تبع آن اقتصاد کشور شکوفاتر شود .

وی از سایر مباحث در دست اقدام در منطقه آزاد انزلی نام برد و گفت: تسهیل مبادلات تجاری،پیگیری برای تاسیس بانک فرا مرزی و بورس بین الملل، تاسیس منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه از جمله مواردی است که مد نظر قرار دارد.

تمامی این ظرفیت ها زمانی ایجاد می شود که بتوانیم نیروی انسانی را انسجام دهیم و این نیروها با منابع مدیریتی به هم پیوند خورده و تعامل و همدلی بوجود آید و بحمدالله در  استان گیلان در بین مسوولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این همدلی وجود دارد.

وی از زحمات دکتر علی اوسط اکبری مقدم تشکر کرد و گفت : در طول مدیریت ۱۴ ماهه ایشان فعالیت های خوبی در منطقه آزاد بندر انزلی انجام شده است .

گفتنی است در پایان این مراسم “عیسی فرهادی” به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد بندر انزلی معرفی شد و از زحمات” علی اوسط اکبری مقدم “تکریم و قدردانی گردید.