صنعتگران گیلانی با تعصب و عشق به وطن تولید می کنند/ تکمیل ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی اولویت صمت گیلان
صنعتگران گیلانی با تعصب و عشق به وطن تولید می کنند/ تکمیل ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی اولویت صمت گیلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در بازدید از شهرستانهای خمام، انزلی و رضوانشهر گفت: تولید کنندگان ما علیرغم دشواری های موجود با تعصب و عشق به وطن در حال تولید هستند و در جهت بهبود این مسیر به همراهی همگی نیازمندیم.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در جریان نظارت های میدانی از ادارت شهرستان به خمام ،انزلی و رضوانشهر با امام جمعه شهرستان خمام دیدار کرد و اظهار داشت: تولید کنندگان ما با پایمردی تمام علیرغم وجود تحریم در حوزه مواد اولیه و منابع ارزی با عشق و تعصب به این آب و خاک به تولید و اشتغال می پردازند.

وی با اشاره به اینکه صنعتگران با تدابیر ویژه توطئه خصمانه تحریمی را نقش برآب کرده اند، گفت: به یکایک کارآفرینان و تولیدکنندگان استان افتخار می کنم و بنده و همکارانم با تمام وجود پیگیر مشکلات آنها هستیم تا بلکه بتوانیم اندکی از فشارهای مترتب تولید بکاهیم.

دکتر پورحیدری پیگیری تکمیل بیش از ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی را در اولویت امور دانست و عنوان کرد: قطعا در سبد حمایتی بخش تولید از ظرفیتهای کارگروه های قانونی نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات تبصره ۱۶ و طرح مالی تام بهره خواهیم گرفت.

” بیش از ۲۵۰۰ واحد صنفی خمام نیاز به حمایت و نظارت دارد”

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، نیز خواستار توجه بیشتر به ۲۵۰۰ واحد صنفی و چند واحد صنعتی موجود خمام شد و گفت: لازم است حمایت و نظارت بر امور اصناف در این شهرستان جهت ساماندهی مطلوب، بیش از پیش شود.

امام جمعه شهرستان خمام دلسوزی و مدیرت جهادی را در رفع چالش ها اثربخش توصیف کرد و عنوان کرد: فرهنگ سازی امور و هدایت آحاد جامعه وظیفه ماست که دوشادوش سایر مسئولین به رفع چالش ها کمک خواهیم کرد.

“کشف کالاهای آرایشی بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون ریال”

همچنین در این نشست مهدی پور عاشور سرپرست اداره صمت خمام گزارشی از وضعت نظارت بر بازار ارائه نمود و گفت: از ۲۵۰۰ واحد صنفی فعال در این شهرستان یک هزار و ۸۳۰ واحد صنفی دارای پروانه صنفی می باشد و سایر واحد ها در آینده نزدیک پروانه دار خواهند شد.

وی با بیان ضرورت اجرای طرحهای نظارتی،تشریح کرد : از اول سال تا کنون بیش از ۵۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفته و بیش از ۷۰ تخلف صنفی در حوزه‌های گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، قاچاق کالا و … کشف و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست اداره صمت خمام از تشکیل سه پرونده تخلف در جریان حضور مدیرکل صمت در این شهرستان خبر داد و گفت: کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از دویست میلیون ریال و یک تخلف عدم درج قیمت و یک تخلف عدم صدور فاکتور شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال گردید

گفتنی است در ادامه این بازدید ها تیمور پورحیدری ضمن حضور در فرمانداری و بازار انزلی و همچنین واحدهای عرضه بتن آماده را مورد بررسی قرار داد و در ادامه در شهرستان رضوانشهر حضور یافت و خاطر نشان کرد: عزم و اراده ما در اداره کل صمت گیلان برخورد جدی با متخلفین و گران فروشان و اخلالگران بازار می باشد و به شدت و قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.