صنایع کوچک پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی میباشد
صنایع کوچک پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی میباشد
به گزارش روابط عمومی ،

گیرا آنلاین-  فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان طی گزارشیبه مناسبت هفته صنعت و معدنبا حضور در برنامه خانه مهر از صدا و سیمای مرکز گیلان به اهم وظايف شرکت شهرکهای صنعتی استان در حوزه صنایع کوچک پرداخت .

وی به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : نيازهاي فناورانه واحدهاي صنعتي با كمك شركت شهركهاي صنعتي از طريق مشاوران آموزش ديده شناسايي و توسط رفع كنندگان نياز از داخل كشور يا خارج از كشور مرتفع مي گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحد های صنعتی دانش بنیان گفت :واحد صنايع كوچك از طريق مشاوران توانمند اقدام به شناسايي و كمك به واحدهاي مستعد جهت دانش بنيان شدن مي نمايد .

وی افزود : توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

وی در ادامه بیان داشت : جهت ارتباط بيشتر صنعت و دانشگاه و ايجاد بستر مناسب و مطرح شدن ايده هاي مورد نياز صنعت، با حمايت اين شركت ، رويدادهاي استارتاپي به صورت ساليانه برگزار مي گردد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحد های صنعتی گفت :صندوق ضمانت سرمایه گذاری با صدور ضمانت نامه بانکی و غیر بانکی  برای ۷۰% اصل و سود تسهیلات تا سقف ۳ میلیارد تومان با شرایط بسیار آسان تر از بانک های عامل و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان جهت شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به صورت پرداخت حداقل ۵۰ درصد هزینه های نمایشگاها ، آموزش واحدهاي صنعتي در حوزه هاي مختلف مديريتي،كارشناسي،مهارتي ،بازار،محيط زيست ،خوشه هاي صنعتي سالانه حداقل ۱۰۰ دوره آموزشي براي بيش از ۳۰۰۰ نفر از پرسنل واحدهاي صنعتي توسط مشاورين توانمند برگزار مي شود ، برگزاري تورهاي صنعتي براي مديران و كارشناسان واحدهاي صنعتي جهت آشنايي با واحدهاي موفق ،بزرگ و توانمند در صنعت ، ساليانه معمولا ۶ تور صنعتي براي بيش از ۱۰۰ نفر از مديران و كارشناسان واحدهاي صنعتي برگزار مي گردد از جمله اقدامات حمایتی برای صاحبان صنایع میباشد .

 سعیدی کیا در پایان افزود : واحد های صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است .امیدواریم با تحرکی که در بانک ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می کند؛ این مشکلات برطرف شود.