صدای عدالت؛ انفصال مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان از خدمات دولتی!!!
صدای عدالت؛ انفصال مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان از خدمات دولتی!!!
.

گیرا آنلاین_ ✍️نقی هدایتی: بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه تجدید نظر استان، مریم بخشی مدیرکل رانتی و سابق ورزش و جوانان استان گیلان به علت عدم تمکین از رای دادگاه مبنی بر توقف رای داوری و انتقال باشگاه به شخص دیگر و در نتیجه از بین بردن مالکیت دکتر جواد تن زاده مالک وقت باشگاه سپیدررود رشت ، به یکسال انفصال از خدمات دولتی محکوم گردید.

هدف این یادداشت صرفا تمرکز بر روی تخلفات مدیرکل سابق و پرحاشیه ورزش گیلان است . وی با مدیریت ضعیف خود بلایی بر سر سپیدرود لیگ برتری آورد که سال ها زمان می برد تا این باشگاه کمر راست کند و بتواند مجددا به سطح اول فوتیال ایران برگردد.

اما چند نکته :

مریم بخشی مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان با فشار پدرخوانده ورزش گیلان و یکی از نمایندگان وقت مجلس که انتصاب خود را مدیون آنان می دانست و مداخله غیرقانونی در مالکیت باشگاه سپیدرود رشت که بعدها به سقوط این باشگاه از لیگ برتر به لیگ دو فوتبال شد و در حالی که به عنوان شخص حقوقی، داور قرارداد واگذاری باشگاه بین میرشهاب مومنی نایب رییس هیات فوتبال و امین اموال اداره کل ورزش و دکتر تن زاده بود، به نفع میرشهاب مومنی رای می دهد که با اعتراض دکتر تن زاده به حکم داوری، شعبه ۶ دادگاه حقوقی رشت در تاریخ ۹ / ۴ / ۹۷ حکم توقف رای داوری اداره ورزش را صادر می کند.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان با امتناع از پذیرش رای دادگاه و با انجام دادن دو تخلف همزمان یکی صدور پروانه فعالیت برای مالک جدید در همان روز (۹/۴/۹۷ ) و دیگری ارسال یک نامه رسمی به هیات فوتبال استان در تاریخ ۱۶/۴ /۹۷ دستور عقد قرارداد مالکیت با مالک جدیدی که صلاحیت مالی نداشت را صادر می کند و در واقع با این نامه همه اقدامات مالک جدید مشروعیت قانونی پیدا می کند و دکتر تن زاده مالک قانونی بر خلاف قانون عملا از چرخه مالکیت باشگاه حذف می شود . اگر چه مالک جدید هم پس از چند ماه خلع ید می گردد و باشگاه به فرد دیگری واگذار می شود.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان با تخلف از حکم توقف رای داوری دادگاه، علاوه بر حذف دکتر تن زاده از مالکیت باشگاه سپیدرود رشت، کلیه هزینه کردهای ایشان که براساس نظریه کارشناسی شعبه دوم دادگاه حقوقی رشت اعم از نقدی و چک و حواله ای بالغ بر ده میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال ۹۷ بوده ، سوخت شده که در دادگاه مطرح رسیدگی است.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان گیلان در سال ۹۷ و دوران حضور مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش، مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان گیلان را بر عهده گرفت، اما اواخر سال ۱۴۰۰ البته خیلی دیر برکنار گردید اما با حمایت پدرخوانده ورزش گیلان و عوامل وزیر سابق ورزش به سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون ژیمناستیک و در دی ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان سرپرست معاونت اجرایی آکادمی ملی المپیک منصوب گردید.

مریم بخشی در دوران مدیریت خود حواشی و تخلفات زیادی داشته است که سیاسی شدن ورزش گیلان ، مهندسی مجامع انتخاباتی هیات ها ، رکود فعالیت های حوزه جوانان ، کاهش رتبه ورزشی استان، انفعال سمن ها ، بی تفاوتی در برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در رشت که حتی در گزارش رییس جمهوری یکی از مکان های شیوع کرونا در گیلان بود ، آسیب پذیر ی شدید باشگاه های ورزشی، دخالت در مالکیت باشگاه خصوصی سپیدرود رشت ، عدم نظارت قانونی بر نحوه فعالیت باشگاه داماش که نهایتا منجر به نابودی این باشگاه مردمی شد ، حذف رقبای مدیریتی ، جذب غیرقانونی بیش از ۷۰ نفر در سیستم ورزش استان، تضعیف اعتبار و پرستیپژ ورزش استان و …. از آن جمله می باشد . این که چنین فردی در ساختار ورزش دولت آقای رئیسی مسئولیت می گیرد ، بسیار تعجب برانگیز است!!!!!!!