شهردار رشت در بازدید از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر: ایستگاه‌های اتوبوس جدید ظرف دوماه آینده جانمایی شوند
شهردار رشت در بازدید از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر: ایستگاه‌های اتوبوس جدید ظرف دوماه آینده جانمایی شوند
ضرورت برنامه‌ریزی برای واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی/ ارائه خدمات رفاهی و شغلی به رانندگان و خانواده‌های آنان با دستور ویژه شهردار رشت
گیرا آنلاین–  به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین­‌الملل شهرداری رشت_ رحیم شوقی شهردار رشت امروز چهارشنبه سوم خرداد ۱۴۰۲ از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان چگونگی خدمات‌رسانی به شهروندان پیشرفت برنامه‌ها و اقدامات در دست اقدام این سازمان قرار گرفت.
شهردار رشت در این بازدید ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با شرکت اطمینان پرداخت ایرانیان جهت ارائه برخی خدمات رفاهی تصریح کرد: ارائه امکانات رفاهی و شغلی برای رانندگان تاکسی و حمل و نقل درون شهری رشت ضرورت است و باید در اولویت قرار گیرد.
شوقی در ادامه با بیان اینکه لازم است نسبت به جانمایی و نصب  ایستگاه‌های اتوبوس جدید سطح شهر ظرف دوماه آینده اقدام شود اضافه کرد: ایستگاه‌های اتوبوس باید در شأن مردم فهیم شهر رشت باشند و شهرداری هم دقیقا به همین علت برای نوسازی ایستگاه‌ها اقدام کرده است.
وی برنامه‌ریزی در راستای واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی را نیز خواستار شد و تصریح کرد: باید نظم لازم در ورود و خروج اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها رعایت و در مورد ساعات فعالیت ناوگان در چارچوب مشخص به مردم اطلاع رسانی شود.

شهردار رشت ادامه داد: از آنجا که اعتماد شهروندان به منظور استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی با نظم بخشی، ارتقا و کیفیت ناوگان امکان پذیر است بنابراین رویکرد ما در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت باید بر همین مبنا استوار باشد.

شوقی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کوتاهی در اجرای کارها در زمان مشخص شده پذیرفتنی نیست و با خاطیان برخورد قاطع خواهد شد افزود: چشم انداز ما در مجموعه مدیریت شهری خدمت درست و صادقانه به شهروندان است به همین علت همه باید با حفظ اتحاد و روحیه همدلی تلاش کنند این هدف مهم به صورت مستمر و به درستی محقق شود.

لازم به ذکر است طبق تفاهم‌نامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با شرکت اطمینان پرداخت ایرانیان قرار است به رانندگان و اعضای خانواده آنان خدمات رفاهی نظیر کالا کارت تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، خدمات اقلام مصرفی خودرو با نرخ تعاونی، خدمات بیمه‌ای با شرایط بلند مدت و خدمات بیمه اجتماعی و بازنشستگی اعطا شود که با دستور ویژه شهردار رشت مقرر شد کلیه مفاد این تفاهمنامه در اسرع وقت و به طور تمام و کمال اجرایی شود و از رانندگان حمایت‌های رفاهی لازم به عمل آید.