شهرداری رشت در اجرای پروژه ها از ظرفیت شرکت های بومی و جوانان رشت استفاده کند/ موافقت شورا با کمک یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت / ساماندهی فعالیت ون کافه ها در رشت
شهرداری رشت در اجرای پروژه ها از ظرفیت شرکت های بومی و جوانان رشت استفاده کند/ موافقت شورا با کمک یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت / ساماندهی فعالیت ون کافه ها در رشت
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با بیان اینکه در بررسی و اجرای پروژه های عمرانی به ظرفیت شرکت های بومی و استعدادهای جوانان رشت توجه شود گفت: برای تعمیر یک اتوبوس و.. به شهرهای دیگر مراجعه می کنیم ، این در حالی است که جوانان بومی این شهر در بسیاری از رشته ها سرآمد هستند و در این شرایط چرا باید پول بیت المال را در شهرهای دیگر هزینه کنیم ؟

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تسلیت وفات حضرت فاطمه مصومه (س) اظهار کرد: چهارم آبان ماه مصادف با سالروز وفات کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود که این روز را محضر تمامی همشهریان عزیز تسلیت عرض می کنم .

وی به سالروز شهادت نوجوان بسیجی حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: این نوجوان بسیجی در آن شرایط سنی اندک ، غیرتمندانه برای دفاع از ایران اسلامی نارنجک به کمر بست و به زیر تانک رفت و همه ما در برابر این شهدا مسئوول و باید پاسخگو باشیم .

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به اینکه متاسفانه در حوزه الگو سازی برای نسل آینده ساز موفق عمل نشده است بیان کرد: شهید حسین فهمیده یک نوجوان بسیجی بود که شجاعانه در دفاع از آب و خاک میهن به شهادت رسید و باید الگوهایی همچون شهید فهمیده به خوبی به نسل نوجوان و جوان ایرانی شناسانده شود و متاسفانه در این باره عملکرد قابل دفاعی وجود ندارد.

تاکید بر راه اندازی واحد اجرائیات شهرداری رشت

کارگرنیا با مخاطب قرار دادن شهردار رشت افزود: در دیداری که اخیرا ب جانشین فرماندهی انتظامی گیلان داشتیم ، وی آمادگی مجموعه نیروی انتظامی را به منظور راه اندازی مجدد واحد اجرائیات در شهرداری رشت اعلام کرد اما متاسفانه در این باره هیچ اقدام موثری از سوی شهرداری انجام نشد و این در حالی است که در سطح شهر شاهد افزایش مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز، انبوه حضور دستفروشان و … هستیم .

فعالیت ون کافه ها ساماندهی شود

کارگرنیا با تاکید به اینکه افزایش ون کافه ها موضوع دیگری است که باید شهرداری به آن توجه داشته باشد تصریح کرد: بسیاری از این ون کافه ها بدون مجوز مشغول فعالیت هستند و البته این دغدغه در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بررسی شد و امیدواریم با تدابیر لازم فعالیت ون کافه ها ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت حدود چند ماه پیش پیرامون آغاز اجرای طرح ممیزی املاک بشارت داد افزود: در خرداد ماه سال جاری نیز شهردار رشت در جلسه شورا اعلام کرد که یکی از پرسنل شهرداری رشت به نام پور ناصرانی مسئولیت اجرای طرح ممیزی املاک را عهده دار شده است و شخص پور ناصرانی نیز در جلسه دیگری اعلام کرد که به زودی ۱۲۴ هزار ملک در منطقه چهار زیر اجرای طرح ممیزی املاک قرار می گیرد که با گذشت چند ماه از طرح این موضوع هیچ اقدام موثری انجام نشده است و این قابل پذیرش نیست.
خرابی دائمی پله برقی پل مکانیزه جانبازان

کارگرنیا با بیان اینکه پُل جانبازان تبدیل به قصه پُر غصه این شهر شده است افزود: متاسفانه در کنار خرابی های دائم پله برقی این پل مکانیزه ، برخی از رستوران داران در کنار پایه های پُل اقدام به استقرار میز و صندلی کرده اند و متاسفانه شهر به لحاظ خدمات شهری کاملا تعطیل است و هیچ نظارتی بر عملکرد شرکت نظارتی مجری این حوزه نیست و این در حالی است که در گذشته مدیران و پرسنل خدمات شهری شهرداری رشت از ساعات ابتدایی صبح در سطح شهر حضور داشتند و مشغول نظارت بر عملکرد حوزه های مختلف مرتبط بودند.

وی با بیان اینکه بازرسی شهرداری رشت باید فعال تر باشد گفت: شورا به دنبال همراهی و اتحاد است ولی نمی توانیم اجحافی را که در شهر ملاحظه می کنیم نادیده بگیریم و بخش عظیمی از این مباحث نیز به واسطه کم کاری هایی است که در سطح شهر به علت بی توجهی برخی از مدیران شهرداری رقم خورده است.
اجرای پروژه هوشمند سازی در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در جلسه پیشین شورا به عدم اجرای طرح هوشمند سازی در شهرداری رشت اشاراتی شد بیان کرد : یقینا با اجرای پروژه هوشمند سازی از بروز بسیاری از مشکلات و همچنین فساد و رانت جلوگیری می شود و در این راستا سازمان فاوا شهرداری رشت طرحی را در راستای تسریع بخشیدن به پروژه هوشمند سازی ارائه کرده است.
تلاش های شهردار رشت قابل تقدیر است

کارگرنیا با بیان اینکه شهردار رشت نیازمند حضور مدیران دلسوز و متعهد است گفت: تلاش های شهردار رشت قابل تقدیر است اما متاسفانه در برخی از مجموعه های شهرداری ، کم کاری هایی توسط برخی از مدیران مشاهده می شود که منجر به بروز مشکلاتی در رشت شده است و انتظار داریم که ارتباطات فی ما بین شورا و شهرداری افزایش پیدا کند و اقدامات شهرداری به اطلاع شورا رسانده شود نه اینکه شورا منتظر باشد تا از درگاه های دیگر از اقدامات شهرداری مطلع شود.
به جای برون سپاری امور از توانایی پرسنل شهرداری استفاده شود

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با اشاره به اینکه در سال ۹۲ شهرداری رشت تعدادی نیرو به منظور اجرای پروژه ممیزی املاک جذب کرد بیان کرد: چهار هزار نفر نیرو در شهرداری رشت فعالیت دارند اما کوچکترین اقدامی در شهرداری برون سپاری می شود و این اصلا پذیرفتنی نیست.

کارگرنیا با تاکید به اینکه از نیروهای داخل مجموعه شهرداری به منظور اجرای ممیزی املاک استفاده شود افزود: وقتی می توانیم از توانایی پرسنل شهرداری استفاده کنیم بر اساس کدام ضرورت به برون سپاری تاکید می شود؟ و این در حالی است که می توانیم اجرای برخی از مباحث مربوط به ممیزی املاک را به جوانان جویای کار شهر رشت واگذار کنیم و اولویت باید با شرکت های بومی و جوانان رشت باشد.
بهره مندی از ظرفیت جوانان بومی رشت

وی با تاکید به اینکه باید از قرار دادهای ترکمانچای که از گذشته دامان این شهر را گرفت بیرون بیایم گفت : برای تعمیر یک اتوبوس و.. به شهرهای دیگر می رویم ، و در شرایطی که جوانان بومی این شهر در بسیاری از رشته ها سرآمد هستند چرا باید پول بیت المال را در شهرهای دیگر هزینه کنیم ؟
در این جلسه مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری رشت پیرامون اجرایی شدن پروژه هوشمند سازی در برخی از موارد مرتبط با شهرداری از جمله پرداخت عوارض مباحثی را مطرح کرد و مدیر اجرای پروژه ممیزی املاک در شهرداری رشت نیز توضیحاتی پیرامون روند اجرای این طرح در شهرداری منطقه چهار ارائه کرد.