شهرداری‌ها یک مجموعه چند جانبه با شرح وظایف گوناگون هستند و قلب تپنده‌ی شهرداری، ‘ ‘ مدیریت صحیح نیروی انسانی ‘ است / تعهد، انگیزه و آموزش ، سه اصل بسیار مهم در بالا بردن کارآیی نیروهای انسانی در هر دستگاه / انتصابهای فکرنشده و مبتنی بر روابط، یک نقص بزرگ است و یک شهر را متضرر خواهد نمود
شهرداری‌ها یک مجموعه چند جانبه با شرح وظایف گوناگون هستند و قلب تپنده‌ی شهرداری، ‘ ‘ مدیریت صحیح نیروی انسانی ‘ است / تعهد، انگیزه و آموزش ، سه اصل بسیار مهم در بالا بردن کارآیی نیروهای انسانی در هر دستگاه / انتصابهای فکرنشده و مبتنی بر روابط، یک نقص بزرگ است و یک شهر را متضرر خواهد نمود
دکتر شمس شفیعی عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا، صبح امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست دوره ای کمیته مدیران کل سرمایه انسانی شهرداری های کلانشهر های کشور که به میزبانی شهرداری رشت برگزار شد بر سه اصل : دارا بودن تعهد‌ِ کاری ، انگیزه و علاقمندی برای پیشبرد امور و تداوم آموزشهای ضمن خدمت برای بالا بردن بهره وری نیروهای انسانی در هر دستگاه و از جمله شهرداریهای کشور تاکید داشت.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت، شمس شفیعی دراین جلسه تاکید کرد متدها و فناوری ها در دنیای امروز بسرعت در حال تغییر و تحول است و طبیعی است پرسنل و مدیرانی که سالیان پیش فارغ التحصیل شده اند ، برای به روز نگه داشته شدن و انطباق با اشل های مدیریتی جدید باید از آموزشهای ضمن خدمت برخوردار باشند.

وی با ذکر اینکه تقصمیمات مدیران شهری به خصوص در کلانشهرها بسیار مهم است گفت: در همایش دو روزه مدیران شهری کلانشهرها که در مشهد برگزار شد، مصوباتی شکل گرفت که پس از ارسال به شورای عالی استانها، به مجلس شورای اسلامی راه یافت و تبدیل به قانون شد.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در ادامه بر لزوم رعایت سلسله مراتب در انتصابها در بدنه شهرداریها تاکید کرد و گفت: همانطور که در ارتش به یک سرگروهبان به یکباره درجه سروانی و سرهنگی نمیدهند و باید درجات یک به یک طی شود و در دانشگاه پیش از طی مرحله استادیاری، نمیتوان به یکباره استاد شد، در انتصابهای شهرداری ها نیز هرگز نباید یک به نیروی کم تجربه، مدیریت کلان و پرمسئولیت اعطا کرد.

وی گفت: انتصابهای فکرنشده و مبتنی بر روابط در شهرداریها یک نقص بزرگ است و یک شهر را متضرر خواهد نمود.

دکتر شفیعی به مدیران نیروی های انسانی شهرداری ها وعده داد که با طراحی و اجرای آموزشهای کوتاه مدت، بلند مدت و درون سازمانی در چارتهای مختلف شهرداری، کارآیی حداکثری پرسنل را شاهد خواهند بود.

وی گفت: پرسنل شهرداری ها با هر اجرای موفق در سیستم اداری یا پروڗه عمرانی، خود نیز بعنوان یک شهروند مستقیما ذینفع تصمیمات درست خواهند بود، ضمن اینکه خوشنامی و رضایت فردی حاصل از یک پروژه موفق تا سالیان آینده نیز برای آنان باقی خواهد ماند.

وی گفت : شورای ششم کلانشهر رشت تمرکز خود را بر تقویت و شایسته سالاری و نیروهای انسانی معطوف کرده و سعی دارد با مصوبات درست، از ایده های قوی حمایت کند.

شمس شفیعی به مدیران دعوت شده از سایر استانها توضیح داد: شهر رشت دارای ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دائمی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ساعات اداری است و آنچه لازم است در قالب شهرداری رشت عرض کنم اینکه شهر رشت از سال ۱۲۸۹ دارای عمارت بلدیه بوده و اولین شهردار این شهر، میرزا خلیل رفیع بوده است و هم اکنون شهرداری رشت داری ۴هزار نفر پرسنل ، پنج منطقه ، ۱۷ ناحیه و ده سازمان است که در قالب یک مجموعه بزرگ به فعالیت مشغولند.

وی در پایان برای شهرداریهای کشور و به خصوص مدیریت نیروی انسانی و کارگزینی ها به عنوان قلب تپنده یک مجموعه پویا ، آرزوی موفقیت نمود و هفته نیروی انتظامی را به پرسنل پرتلاش فراجا و به ویژه رییس شورای اسلامی شهر رشت بعنوان پیشکسوت پرسنل فراجا تبریک گفت.