شهدای سلامت به عنوان اسطوره های ایثار و شهادت تا ابد در یادها باقی خواهند ماند
شهدای سلامت به عنوان اسطوره های ایثار و شهادت تا ابد در یادها باقی خواهند ماند
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای سلامت گیلان گفت: شهدای مدافع سلامت، به عنوان اسطوره های ایثار و شهادت تا ابد در یادها باقی خواهند ماند.

گیرا آنلاین-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و‌ چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز؛ طی نشستی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خانواده های ۱۱ شهید سلامت گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه تجلیل شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: گیلان از نخستین استان‌های درگیر بحران کرونا بود.

 وی با اشاره به شمار بالای بیماران مبتلا به کرونا اعم از کادر بهداشت و  درمان و مردم، افزود: در ایام نخست شیوع ویروس کرونا که همه از یکدیگر فاصله می گرفتند، کادر  بهداشت و درمان در وسط میدان، برای مبارزه با این ویروس منحوس ایستادگی کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشابهت دوران  بحران کرونا با دوران دفاع مقدس، گفت: در آن دوران،  همه مسوولان و خدمت گزاران مردم در دانشگاه برای خالی نماندن سنگر مبارزه با این ویروس، همچون دوران دفاع مقدس، برای خود  جانشین تعیین کرده بودند.

 دکتر سالاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جانفشانی های کادر بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ تن از کادر بهداشت و درمان استان در راه مقابله با این ویروس و حفظ سلامت مردم،  جان شیرین خود را از دست دادند و به عنوان اسطوره های ایثار و شهادت تا  ابد در یادها باقی خواهند ماند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به زنده بودن شهدا بنا بر تعابیر اسلامی، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و ما بر سر سفره آنها متنعم هستیم.

 وی با اشاره به ایثار و گذشت شهدا از جمله شهدای سلامت، گفت: خانواده شهدای سلامت باید بابت داشتن چنین شهدای والا مقامی برخود  ببالند.

 مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اذعان به درماندگی کشورهای مدعی در مدیریت بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: بر خلاف کشورهای مدعی، در ایران،  مدافعان سلامتی حضور داشتند که در دفاع از مردم ، سلامت خود را نادیده گرفتند و  جان خود را فدا کردند.

 حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه تجلیل از  مقام شهدای سلامت و تکریم خانواده های آنها به دلیل  شرایط حاکم بر جامعه  تا کنون میسر نشده بود، گفت: ما به شهدا افتخار می کنیم  و ادامه دهنده راه آنها هستیم.

همچنین در این نشست تعدادی از خانواده های معظم شهدای سلامت استان از ارج نهادن به مقام شهدا و نامگذاری بخش‌های بهداشتی و درمانی به نام شهدای سلامت تقدیر کردند.

 در پایان این نشست، با اهدای لوح و هدیه نفیس از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خانواده های شهدای سلامت استان تکریم و تجلیل شد.

گفتنی است؛ در گیلان ۴۰ تن از پزشکان، پرستارن، ماماها،  بهورزان و کادر اداری و خدماتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جهت حفظ و پایداری سلامت، جان خود را از دست دادند.