شناسایی و ساماندهی فروشندگان بنزین مستقر در آزادراه قزوین – رشت
شناسایی و ساماندهی فروشندگان بنزین مستقر در آزادراه قزوین – رشت
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از جمع‌آوری دستفروشان و بنزین فروشان حاشیه آزادراه قزوین - رشت با همکاری مدیریت بحران تا پایان دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش گیرا آنلاین جواد حق‌لطفی روز دوشنبه گفت: فعالیت غیرقانونی دستفروشان، به خصوص بنزین فروشان حاشیه آزادراه قزوین – رشت به عنوان دومین آزادراه پرترافیکی استان قزوین متاسفانه همه ساله به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه ایمنی راه به شمار رفته است.

وی با بیان اینکه فروش بنزین آن هم به صورت گالنی در آزادراه قزوین – رشت به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های ارتباطی کشور به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و این در حالی است که برنامه مدون و جامعه‌ای نیز برای رفع این مشکل از سوی دستگاه‌های ذیربط اندیشیده نشده بود.

این مسوول راهداری علت فروش بنزین به صورت گالنی در حاشیه این آزادراه را نبودن جایگاه‌های عرضه سوخت به تعداد کافی در این مسیر ارتباطی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: رانندگان در طول مسافت طولانی ۱۷۵ کیلومتری مسیر قزوین – رشت شاهد تنها ۲ مجتمع خدماتی هستند که همین مساله باعث می‌شود تا بسیاری از خودروها در مسیر با مشکل تامین سوخت روبرو شوند.

حق لطفی اضافه کرد: به همین جهت با بررسی این مشکل در کمیسیون ایمنی راه‌های استان مقرر شد تا با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین، دادگستری، پلیس راه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اداره کل راهداری تا پایان دی ماه جاری نسبت به شناسایی و ساماندهی فروشندگان بنزین و سایر دستفروشان مستقر در این آزادراه اقدام به عمل آید.

به گفته وی، فعالیت بنزین فروشان حاشیه آزادراه قزوین – رشت ضمن ایجاد خطر برای خودروهای عبوری، سالانه باعث وقوع سوانح متعدد جاده‌ای نیز می‌شود.

آزادراه قزوین رشت ۱۷۵ کیلومتر مسافت دارد که ۷۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قزوین واقع شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا