شفافیت و اطلاع رسانی از برنامه های ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت است
شفافیت و اطلاع رسانی از برنامه های ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت است
نادر حسینی ایجاد فرهنگسراهای عمومی را جزو مطالبات مردمی عنوان کرد و افزود: ایجاد پنج فرهنگسرا در پنج منطقه رشت ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

گیرا آنلاین– صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در صحن علنی شورا برگزار شد ، نادر حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت:شفافیت و اطلاع رسانی در خصوص برنامه های در دست اجرا و اقدامات انجام شده از برنامه های ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت است که بصورت دوره ای برگزار می شود و اطلاع رسانی جامع صورت می گیرد.

وی افزود:شهر رشت با اختصاص بیش از یک سوم جمعیت استان به خود ، یکی از پرتراکم ترین شهرهای شمال کشور است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص بررسی مصوبات طی فعالیت دو ماهه ششمین دوره شورای اسلامی این شهرخاطرنشان کرد:۲۲ مصوبه در کمسیون های مختلف داشتیم که ۴ مورد عمرانی ، ۵ مورد در خصوص فعالیت های اقتصادی ، ۴ مورد امور فرهنگی ، یک مورد اجتماعی ، یک مورد محیط زیست و بهداشت ، یک مورد حوزه آموزشی و بقیه هم موارد درخواستی بوده است.

وی با اشاره به انتخاب شهردار رشت در نخستین جلسه تصریح کرد: شورای ششم رشت در نخستین جلسه فعالیتش نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد و پس‌ازآن نیزانتخاب اعضا و تشکیل کمسیون ها صورت گرفت.

حسینی اذعان داشت:طی این مدت فعالیت شورای ششم شهر رشت ، تمامی لوایح ارسالی از سوی شهرداری بررسی شده اند ، جلسات تمامی کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز هر هفته برگزار شده و اعضای کمیسیون با جدیت به بررسی مباحث مختلف می‌پردازند.

وی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دوران فعالیت شورای ششم رشت خاطرنشان کرد:شورای ششم در تلاش است تا هرموضوعی قبل از اینکه وارد صحن شورا شود در قالب کارگروه ها مطرح ، پس از آن در کمسیون ها مورد بررسی قرار گیرد و در انتها برای اخذ تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مشارکت پذیری مردمی و متخصصین از وعده های شورای دوره ششم بوده است ، اظهار داشت:اصل مشارکت پذیری مردم در تصمیم سازی ها یکی از ویژگی های این دوره از شورای اسلامی شهر رشت است.

وی با اشاره به تشکیل کمسیون توسعه پایدار به عنوان کمسیون جدید و تازه تاسیس در این دوره از شورای اسلامی شهر رشت گفت: اقدامات اولیه آن انجام‌ گرفته و این مهم برای ادامه روند به فرمانداری رشت ارسال شده است.

حسینی ایجاد فرهنگسراهای عمومی را جزو مطالبات مردمی عنوان کرد و افزود: ایجاد پنج فرهنگسرا در پنج منطقه رشت ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد:بحث ساماندهی تالاب عینک ، حل مشکلات دو رودخانه بزرگ رشت ، نهضت آسفالت ، پسماند و … از دیگر مطالبات مردمی است.

حسینی در خصوص بهره‌مندی برخی از مدیران عزل شده شهرداری رشت از حقوق و مزایای مدیریتی خاطرنشان کرد: ریاست شورای اسلامی شهر رشت به همراه دیگر اعضای شورا پیگیر این موضوع هستند و این مسئله به ‌طورجدی پیگیری می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت اجرای مدیریت یکپارچه شهری را حلال بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: شورا و شهرداری رشت در اجرای برخی از پروژه‌ها با کارشکنی و سنگ‌اندازی افراد یا دستگاه‌هایی مواجه هستند و این موضوع یکی از دلایل به تعویق افتادن یا طولانی شدن پروژه‌های حوزه مدیریت شهری است که با اجرای مدیریت یکپارچه شهری این مشکلات برطرف می‌شود.

در انتهای جلسه نیز  از رسانه ها برای پوشش اخبار شورای اسلامی شهر رشت تشکر و قدردانی کرد.