شرکتهای دانش بنیان گیلان به ۱۶۰ کشور صادرات دارند
شرکتهای دانش بنیان گیلان به ۱۶۰ کشور صادرات دارند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: استان گیلان ۸۱ شرکت دانش بنیان دارد و یکی از این شرکت ها که تولید کننده ماشین آلات خط تولید می باشد به ۱۶۰ کشور دنیا صادرات دارد.

گیرا آنلاین_به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گیلان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این استان عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان بالغ بر هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال هستند که ۸۱ مورد دانش بنیان هستند و بسیاری از آنها فعالیتی در سطوح ملی دارند.
وی تاکید کرد: اگر شرکتهای دانش بنیان استان مورد حمایت جدی قرار گیرند به طور قطع می توانیم ساز و کار مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بیابیم. با همدلی مناسبی که در حوزه کسب و کار و تیم اقتصادی گیلان وجود دارد، پیش بینی می کنیم در پایان سال کارنامه قابل قبولی در حوزه دانش بنیان با کمک مراکز علمی و دانشگاهی کسب کنیم و طی برنامه‌ریزی علمی مدون بتوانیم ماموریت اصلی خود را به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه اگر نگاهی واقع بینانه و حمایتی به بخش تولید داشته باشیم می‌توانیم از همه تحریم‌ها عبور کنیم، افزود: این سازمان با راه اندازی سه‌شنبه‌های دانش بنیان بصورت یک کارگروه کاملا منسجم تفاهم نامه‌هایی با همه مراکز علمی استان منعقد کند.
پورحیدری مسائلی چون کاهش سرمایه گذاری، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم حمایت مناسب بانکها را از جمله مشکلات فعالان اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی مسئولان استان این مشکلات برطرف شود چنانکه در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری می شود تا از همه ظرفیت‌های موجود استان و همراهی همه بانکها بهره‌گیریم.
وی هدف اصلی این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی و فناورانه عنوان کرد و افزود : جلوگیری از سردرگمی سرمایه گذاران و ارایه طرح های معین از دیگر اهداف این نمایشگاه است که امیدواریم با همه دستگاهها جهت ارتقای مراکز علمی گام برداریم.
نمایشگاه کسب و کار گیلان از ۲۱ دیماه به مدت سه روز با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی گیلان برگزار می شود.