شروع طرح نظارتی در کارخانه های شالیکوبان استان گیلان
شروع طرح نظارتی در کارخانه های شالیکوبان استان گیلان
.

گیرا آنلاین_معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گفت:
در پی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در نرخ تبدیل شالیکوبان استان اعضای کارگروه قرارگاه امنیت غذایی و بازرسین جهادکشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری ، بسیج اصناف و سایر دستگاههای نظارتی بازرسی‌های ویژه از شالیکوبان استان را شروع کردند. در طرح نظارتی و بازرسی که از ابتدای هفته شروع شده است در سطح استان این بازرسی ها شروع شده و در کارخانه های شالیکوبی که مصوبه ستاد تنظیم بازار رعایت نگردیده باشد پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
بر اساس آخرین اصلاحات صورت گرفته در نرخ تبدیل شالیکوبان در کارخانه های معمولی و رتبه دو و رتبه یک به ترتیب برای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج ۱۶۰۰ و ۱۷۵۰ و ۱۹۰۰ تومان که در صورت توافق و تایید نظر کشاورز دریافت اجرت برنجی به صورت ۲ و ۲/۲ و ۲/۳۷۵ کیلوگرم برنج در ازای تبدیل یکصدکیلوگرم شلتوک دریافت می گردد.
جوادزاده در ادامه گفتگوی خود افزود که در تمامی شهرستانها این نرخ آخرین و تنها نرخ مصوب ابلاغی است و کارخانه داران موظف هستند این نرخ‌ها را رعایت نمایند.
هرگونه تخلف در کارخانه ها توسط بازرسان کنترل شده و پس از تشکیل پرونده به دستگاههای مربوطه ارجاع می شوند.
جوادزاده افزود پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزارتن کاهش ضایعات برنج در استان گیلان داشته باشیم که ارزش اقتصادی آن بیش از ۱۲۵۰ میلیارد تومان است که همه این موارد عاید بهره برداران و کشاورزان خواهدشد که به طور میانگین عابدی هر کشاورز حدود ۴ میلیون تومان خواهدشد.