شروع آزمایشی پروژه ممیزی املاک در رشت / اجرای ممیزی املاک موجب شناسایی املاک شهرداری رشت می شود
شروع آزمایشی پروژه ممیزی املاک در رشت / اجرای ممیزی املاک موجب شناسایی املاک شهرداری رشت می شود
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت

گیرا آنلاین– رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: پس از سالها انتظار بالاخره شاهد شروع آزمایشی پروژه ممیزی املاک در شهر رشت هستیم .

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در نشستی که به منظور شروع آزمایشی پروژه ممیزی املاک در رشت برگزار شد اظهار کرد: چندين سال است كه اجرای ممیزی املاک در این شهر مطرح شده اما تا پیش از این متاسفانه به شكل جدي این مهم رقم نخورد و اجرای ممیزی املاک به آرزوی دیرینه برای شهرداری رشت تبدیل شده بود.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در گذشته تعدادی نیرو تحت این عنوان در شهرداری رشت جذب شد افزود: این نیروها در نهایت به علت عدم اجرای ممیزی املاک در واحدهای دیگر مشغول به فعالیت شدند .

وی با تاکید به اینکه ممیزی املاک یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری ها محسوب می شود گفت: با توجه به اینکه شهرداری رشت تا پیش از این فاقد منابع درآمدی پایدار بوده و برای اجرای پروژه های عمرانی به حوزه ساخت و ساز وابسته است ، امیدواریم با اجرای ممیزی املاک در رشت ، شهرداری این شهر به یک منبع درآمدی پایدار دست پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم وجود سامانه ای پیرامون وضعیت املاک شهرداری رشت بیان کرد: همچنین با اجرای ممیزی املاک در رشت ، می توانیم نسبت به شناسایی املاک متعلق به شهرداری رشت نیز اقدام کنیم. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات جامع و کاملی پیرامون وضعیت املاک متعلق به شهرداری رشت وجود ندارد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه املاک بسیاری متعلق به شهرداری رشت در سطح شهر وجود دارد گفت: از دوره های قبل ، شهرداری رشت به منظور اجرای برخی از پروژه های عمرانی و بازگشایی های مسیر نسبت به تملک برخی از املاک اقدام کرده است اما پس از آن بنا به دلایلی این املاک به حال خود رها شده اند و سوابق مشخصی نیز پیرامون وضعیت آن ها وجود ندارد و قصد داریم با اجرای ممیزی املاک ، این املاك و خصوصاً انهار و معابر متروكه نیز شناسایی و به عنوان سرمایه هاي شهرداری رشت محسوب مي شود.