شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان توسط مردم هستیم
شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان توسط مردم هستیم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر شناسایی و بررسی دلایل کاهش همکاری مردم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کووید ۱۹ تاکید کرد.
گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان ( و ب د ا )، جلسه ی هم‌اندیشی با محوریت ” طراحی متدولوژی، پرسشنامه و چالش های مربوط به بررسی نگرش شهروندان گیلانی درباره ی رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و دلایل عمل نکردن به این شیوه نامه ها ” صبح امروز چهارشنبه در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل شد.
دکتر ابتین حیدرزاده در این جلسه بر شناسایی دلایل عادی انگاری کووید ۱۹ در سطح استان تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه کووید ۱۹ همچنان قربانی می گیرد شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بستر جامعه هستیم.
وی افزود: با رصد نگرش مردم در شهرها و روستاهای گیلان باید بتوانیم دلایل کاهش اهمیت بخشی جامعه و اصناف مختلف به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف، مراکز تفریحی، رستوران ها، سواحل و بازارها را بیابیم و با شناخت دلایل فوق، سعی کنیم در مسیر رفع این دلایل گام برداریم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به روند صعودی ابتلای کووید ۱۹‌ در کشور و استان و تغییر رنگ وضعیت شهرها از زرد به نارنجی و قرمز بیان کرد: با پیدا کردن دلایل مشخص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، توانایی واکنش سریع و اتخاذ تصمیم های درست برای کنترل بیماری به دست می آید و این امید می رود که بتوانیم اقدامات بهتر و سریعتری نسبت به وضعیت موجود داشته باشیم.
در پایان جلسه قرار شد با طراحی پرسشنامه ی مشخص با سوالات مختصر، بررسی های میدانی در سطح استان انجام شود و در کوتاهترین زمان ممکن، نتایج لازم برآورد شود‌.