سینماها سه روز نخست تیرماه بلیت نیم‌بها ارائه می‌دهند
سینماها سه روز نخست تیرماه بلیت نیم‌بها ارائه می‌دهند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به بازگشایی سینماها، سالن‌های کنسرت و تماشاخانه‌های استان با ۵۰ درصد ظرفیت از ابتدای تیرماه، اظهار کرد: بلیت سینماها در سه روز نخست نیم‌بها ارائه می‌شود.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی گفت: سینماها، سالن‌های کنسرت و تماشاخانه‌ها با توجه به اعلام بازگشایی پس از حدود چهار ماه تعطیلی به‌دلیل بحران کرونا، مکلف به آغاز کار با ظرفیت ۵۰ درصدی از ابتدای تیرماه هستند.

وی تصریح کرد: چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی‌ها، دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت و برای فروش بلیت، ورود و خروج به سینما و سالن نمایش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: بازگشایی مراکز یادشده با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود؛ اما در نهایت این خود مردم هستند که با اهتمام و رعایت موارد تأکید شده، ضریب امنیت سلامت خود و خانواده خویش را ارتقا می‌بخشند.

فاضلی اظهار داشت: مطابق توافق پخش کنندگان و سینماداران، سینماهای سراسر کشور در روزهای اول، دوم و سوم تیرماه به ارائه بلیت‌های نیم‌ها می‌پردازند تا موجب آشتی دوباره مردم با سینماها شود.

وی افزود: با از سرگیری فعالیت سینماها، فیلم‌های «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی در کنار پنج فیلم اکران اسفند ۹۸ روی پرده می‌روند.

استان گیلان دارای ۹ سینمای فعال با ۱۰ سالن نمایش فیلم است.