سرنوشت شهر را به مراودات شخصی گره نمی زنیم
سرنوشت شهر را به مراودات شخصی گره نمی زنیم
رشت- عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سرنوشت شهر را به مراودات شخصی گره نمی زنیم، گفت: اولویت شورای ششم در انتخاب شهردار طرح برنامه مدون، علمی و قابل اجرا است.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر، مسعود عباس نژاد عصر شنبه در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت که با عنوان ارائه برنامه‌های «رحیم شوقی» و «مجتبی خدمت بین دانا» دو نامزد تصدی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر رشت به شخص رأی نمی‌دهد به برنامه رأی می‌دهد و این موضوع رویکرد مهم پارلمان شهری است.

وی با بیان سرنوشت شهر رشت را به مراودات شخصی گره نمی زنیم، افزود: اولویت شورای ششم در انتخاب شهردار طرح برنامه مدون، علمی و قابل اجرا است و مهم‌تر از آن برنامه، تحقق و اجرای آن است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تحقق پذیر بودن برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت بسیار اهمیت دارد، گفت: تمام امکانات و تصمیمات را در اختیار شهردار قرار می‌دهیم تا بتواند برنامه‌هایش به رشته اجرا در آورد.

عباس نژاد با اشاره به عمل گرا بودن برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت، تصریح کرد: پارلمان شهری به برنامه‌ها نگاه می‌کند و به هیچ عنوان انتخاب شهردار از پیش تعیین شده نیست.

احیای دو رودخانه آلوده رشت از اهمیت بالایی برخوردار است

«رحیم شوقی» یکی از نامزدهای تصدی مدیریت شهری رشت در این نشست، اظهار کرد: برنامه‌های خودم را واقع بینانه، منطقی و قابل تحقق در بخش‌های مختلف مورد تدوین قرار دادم.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های شهری رشت، افزود: پسماند سراوان، رودخانه‌های آلوده، ترافیک شهری، خانه‌های نسقی و فاضلاب شهری اهم مشکلات شهر رشت است.

این نامزد تصدی مدیریت شهری رشت با بیان اینکه هوشمندسازی و اصلاح صدور پروانه ساختمانی مورد تاکید است، گفت: هوشمندسازی و صلاح صدور پروانه می‌تواند بخشی از مشکلات ساختمان‌های نسقی در رشت را حل می‌کند.

شوقی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در گیلان، بیان کرد: احیای دو رودخانه آلوده رشت و تالاب عینک و ایجاد تصفیه خانه‌های مجهز در رشت بسیار اهمیت دارد.

ساماندهی دست فروشان در اولویت قرار دارد

وی با اشاره به ساماندهی پدیده دست فروشان و برخورد قانونی مسببین سد معبرها، افزود: ساماندهی دست فروشان شهر رشت در اولویت قرار دارد.

نامزد تصدی شهرداری رشت با تاکید بر ساماندهی نیروی انسانی و حمایت مالی از افراد، بیان کرد: تعیین انضباط مالی و کاری، تخصص گرایی و تعهد محوری، شایسته گزینی و توجه به معیشت کارکنان جز برنامه‌های اینجانب است.

شوقی با اشاره به ارتباط گسترده در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری شهری، اضافه کرد: به اعتماد شهروندان و پارلمان شهری پاسخ مثبت خواهم داد.

رشت را به خوبی می‌شناسم

«مجتبی خدمت بین دانا» یکی دیگر از نامزدهای تصدی مدیریت شهری رشت در این نشست، اظهار کرد: رشت از لحاظ توسعه شهری نسبت به کلانشهرهای دیگر کشور بسیار عقب است.

وی با بیان اینکه شناخت کامل نسبت به رشت دارم، افزود: با توجه به سوابق خوبی که در مدیریت شهری رشت دارم اشرافیت کاملی نسبت به منابع مالی و اعتباری رشت دارم.

این نامزد تصدی مدیریت شهری رشت با بیان اینکه رشت زمانی شهر اولین‌ها بوده است، گفت: احیای جایگاه واقعی رشت نیازمند مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

خدمت بین دانا با بیان اینکه منابع انسانی بزرگترین چالش شهر رشت است، اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی و کادرسازی در بدنه مدیریت شهری رشت بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه حذف روزمرگی در شهر رشت باید اولویت قرار گیرد، افزود: تفویض اختیار برای شهردار در راستای سرعت بخشی به امورات شهری مورد تاکید است.

گفتنی است؛ «رحیم شوقی» و «مجتبی خدمت بین دانا» دو نامزد تصدی شهرداری رشت که برای ارائه برنامه به هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت آمده بودند ضمن معرفی خود و طرح برنامه‌ها، به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر رشت پاسخ دادند.