سردار دل ها تشكیل خاورمیانه جدید را در نطفه خفه كرد
سردار دل ها تشكیل خاورمیانه جدید را در نطفه خفه كرد
روابط عمومی برق منطقه ای گیلان

گیرا آنلاین-یادواره شهدای صنعت برق استان گیلان با محوریت سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان، فرمانده سابق سپاه گیلان، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار و متخصصین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن ورزشی شهید عباسپور شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این مراسم گفت: شخصیت والای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دارای ابعاد مختلفی است که باید اهل فن به تبیین این شخصیت معنوی و روحانی بپردازند تا او را آنگونه که شایسته اوست بشناسند و به دیگران معرفی نمایند.
وی افزود: اخلاص کامل در کار، انجام کار فقط و فقط برای خدا و رضای او، مصداق عینی و عملی جهاد فی سبیل ا…، ولایت پذیری و اطاعت پذیری محض او و سال ها حضور او در جبهه مقاومت همه و همه موجب شد تا خداوند تعالی مهر و محبت او را در دل همه مردم قرار بدهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: ویژگی های روحی و معنوی خاص سردار دلها موجب شد تا علی رغم تلاش تمامی رسانه های غربی برای حذف نام و تصویر او، نام و تصویر او در دلها و یادها بماند و امروز در اقصی نقاط جهان به صورت خودجوش مراسم نکوداشت و بزرگداشت برای او برگزار می کنند.
داراب زاده گفت: با نقش بر آب شدن برنامه ریزی ها، توطئه ها و نقشه های دشمن و نتایج سال ها اتاق فکر دشمنان با درایت و شجاعت سردار سلیمانی موجب شد تا اقدام به ترور و حذف فیزیکی او نمایند.
وی افزود: پدیده داعش پدیده ای عادی و معمولی نبود، بلکه محصول سال ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری دشمنان بودتا به اسم اسلام و پرچم اسلام جنایت کنند و خاورمیانه جدیدی در منطقه تشکیل دهند و با این جنایات تصویر زشتی از اسلام به جهانیان نشان دهند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: استکبار و دشمنان می خواستند تا استعمار و اسرائیل جدیدی با پرچم اسرائیل در منطقه به وجود آورند تا منافع آنها در منطقه حفظ شود. اما سردار دل ها تشکیل خاورمیانه جدید را در نطفه خفه کرد و داغ بزرگی بر دل دشمنان اسلام و قرآن بر جا گذاشت.
وی افزود: به همت و تلاش سردار دلها و نیروهای جبهه مقاومت حکومت داعش از بین رفت و نه تنها مشعل مقاومت خاموش نشد بلکه تبدیل به نوری شد که در دل تمامی حق طلبان جهان شروع به تابیدن و درخشیدن کرد. شهادت سردار دلها ، الهام بخش مسضعفان جهان است تا در مقابل ظلم و ستم دشمنان خاموش ننشینند و با ایثار و از خودگذشتگی دشمنان را سر جای خود بنشانند.
سردار هامون محمدی فرمانده سابق سپاه گیلان در این مراسم گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، انسانی کامل و فرهیخته بودند که ما باید از سیره و زندگی او درس بگیریم و توشه زندگی مان کنیم. ما باید او را الگو واسوه خود قرار بدهیم تا بتوانیم راهمان را پیدا کنیم و رستگار شویم.
وی افزود: سردار دل ها، مرد فرصت ها بود و از فرصت ها به خوبی استفاده می کرد. اوج هنرمندی او در این بود که حتی تهدیدات را هم تبدیل به فرصت می کرد. شهامت، درایت و ذکاوت او را از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد هستیم که در جبهه مقاومت به اوج خود رسید. تخصص او پیروز شدن در ماموریت های مشکل و عبور از سدهای آهنین بود.
محمدی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با ایمان و اعتقادی که داشت، گروه های مختلف مقاومت را با هم متحد کرد و با نفوذ عجیب خود، جبهه مقاومت محکمی را تشکیل دادند. او با این هنرمندی خود توانست فضای ناآرام مناطق درگیر جنگ با دشمنان را آرام کند و به پاکسازی این مناطق از وجود و شر دشمنان کند.
وی افزود: سردار دل ها استادی برجسته در تاکتیک و اجرا بود و تمامی شرایط فرماندهی یک میدان را داشت. او استاد طراحی و مرد راهبردها و استراتژی ها بود. هوش و ذکاوت بالا، توکل، توسل، اعتقاد، تدین و محافظت از بیت المال و نظام او را اینچنین قدرتمند، مشهور و معروف کرد.
گفتنی است که در پایان این مراسم، ساختمان اصلی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به نام مبارک اسوه و الگوی شهادت، حاج قاسم سلیمانی مزین شد و توسط سردار هامون محمدی ساختمان اصلی شرکت با نام مبارک ایشان افتتاح شد.