ساماندهی اعتبار اختصاص یافته به مساجد رشت / نگاه حمایتی شورا نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد
ساماندهی اعتبار اختصاص یافته به مساجد رشت / نگاه حمایتی شورا نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد
رئیس شورای شهر رشت گفت : قصد داریم با همراهی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان ، اعتبارات اختصاص یافته در بودجه شهرداری رشت به صورت عادلانه و ساماندهی شده در اختیار تمامی مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح شهر قرار بگیرد.

گیرا آنلاین_ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار کرد: چندی پیش دیداری با مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ساختمان شورا انجام و قرار شد به منظور برقراری تعاملات بیشتر با هدف تقویت کارکرد مساجد و برنامه های فرهنگی اجتماعی که در آن اجرایی می شود ، نشستی با حضور دیگر اعضای شورا برگزار شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت پیش تر از این نیز نگاه حمایتی نسبت به فعالیت های مساجد سطح شهر داشتند افزود: این حمایت ها باید به صورت ضابطه مند انجام شود تا تمامی مساجد و کانون های مستقر در آن به‌ صورت عادلانه از خدمات ارائه شده توسط حوزه مدیریت شهری رشت بهره مند شوند.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت با تاکید به نقش مساجد در پرورش نیروهای انقلابی بیان کرد: یقینا با مرکزیت قرار گرفتن مساجد آینده سازان این سرزمين بیشتر به آن جذب و بسیاری از ناهنجاریها در جامعه برطرف می شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه شورای ششم به منظور حمایت از برنامه هایی که در مساجد سطح شهر انجام می شود اعتبار خوبی در بودجه تعریف کرد افزود: قصد داریم با همراهی ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان ، این اعتبارات به صورت ساماندهی شده در اختیار تمامی مساجد و کانون های فرهنگی سطح رشت قرار بگیرد و ان شاا بازخورد مثبت اقدامات فرهنگی و اجتماعی در شهر بیش از پیش مشاهده شود.
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شورای انقلاب فرهنگی به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید شده است اظهار کرد: پیشنهاد می کنم آن دسته از مساجد شهر رشت که برای برگزاری اوقات فراغت برنامه های ویژه ای دارند مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

نادر حسینی با بیان اینکه تفاهم نامه مشترکی ما بین شورا و شهرداری با کانون های فرهنگی هنری مساجد منعقد شود افزود: ان شاا با چنین اقداماتی در تربیت نیروهای انقلابی گام های موثری برداریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خارج از حوزه شورا ، قرار دادهایی را با مساجد امضا کرده ام اظهار کرد: از طریق مساجد می توانیم با کمترین اعتبارات بیشترین بازخوردهای مثبت را در جامعه داشته باشیم.

محسن سماکچی با بیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد سوق دهیم افزود: مساجد ارتباط بیشتری بل آحاد جامعه دارد و این ارتباطات می تواند در شکل دهی و شکل گیری برنامه های فرهنگی ، اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درب های مساجد باید همواره به روی مردم باز باشد اظهار کرد: باید مساجد شبانه روزی را در شهر افزایش دهیم.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه در دیدار با نماینده ولی فقیه گیلان نیز به موضوعاتی پیرامون مساجد اشاره کردم افزود: مسجد خانه خداست و خدا هم همواره پذیرای بندگانش است و نباید درب مساجد فقط در اوقات خاصی باز باشد.
مدیر پاتوق فرهنگی، هنری اجتماعی بسیج گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح مدرسه هنر مساجد را در دست اجرا داریم اظهار کرد: قرار است بحث هنر در مساجد استارت بخورد و یقینا برای تحقق این مهم نیازمند ورود و حمایت شوراها هستیم.

امین محصل تبریزی با بیان اینکه با این اقدام جذب جوانان در مساجد افزایش پیدا می کند افزود: یقینا جذب جوانان این مرز و بوم به هنر اسلامی و انقلاب از طریق مساجد راهگشای بسیاری از موضوعات است
مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مساجد کارکردهای متفاوت دارند اظهار کرد: مساجد می توانند در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ..‌ ورود کنند .

حجت الاسلام و المسلمین رضا حاجتی با بیان اینکه عمده ورود فعالیت های فرهنگی ،هنری مساجد بر عهده کانون های فرهنگی هنری مساجد است افزود : انقلاب اسلامی از درون مساجد شکل گرفت و مساجد می توانند مرکز تمامی فعالیت‌ها با هدف مشارکت آحاد جامعه باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد شورای ششم رشت نگاه حمایتی ویژه به مساجد است اظهار کرد: با مصوبه شورای ششم چهارصد میلیون تومان اعتبار برای مساجد در طول سال دیده شده است و تا پیش از این ردیف اعتباری اندکی به این مهم اختصاص داشت.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند اعتبارات را از طریق نامه نگاری با ریاست شورا دریافت کنند افزود: ردیفی به نام آموزش داریم و مساجدی که در حوزه های آموزش مباحث مختلف فعالیت دارند می توانند از این ردیف اعتباری استفاده کنند .