زندانیان شطرنج باز گیلانی در رقابت های جهانی شرکت کردند
زندانیان شطرنج باز گیلانی در رقابت های جهانی شرکت کردند
سومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین‌ زندانیان جهان با حضور 77 کشور جهان آغاز ، که در این رویداد ورزشی 8 نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت در قالب 2 تیم 4 نفره حضور دارند که این دوره از مسابقات به روش رپید و 10 دقیقه ای است .

گیرا آنلاین_ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، محمدی اصل مدیرکل زندان‌های گیلان ؛ از حضور مددجویان گیلانی در رقابت های شطرنج آنلاین جهان خبر داد.

رضا محمدی اصل گفت: سومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین‌ زندانیان جهان با حضور ۷۷ کشور جهان آغاز ، که در این رویداد ورزشی ۸ نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت در قالب ۲ تیم ۴ نفره حضور دارند که این دوره از مسابقات به روش رپید و ۱۰ دقیقه ای است .

محمدی اصل ضمن تشکر از فدراسیون شطرنج و هیات شطرنج استان و همچنین از مجموعه فرهنگی – ورزشی سازمان زندان های کشور و اداره فرهنگی تربیتی زندان های گیلان برای اجرای این رقابت گفت:ورزش‎های گروهی و همگانی بر سلامت روانی تاثیر معناداری دارد و لذا شاهد تغییر سبک زندگی زندانیان و ایجاد امید و انگیزه در آنان خواهیم بود

وی اضافه کرد: در سایه چنین رویدادهایی می توان به بازپروری مددجویان کمک کرد و به اهداف متعالی سازمان زندان ها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

مهندس حسین میربلوک، رئیس هیئت شطرنج استان گیلان نیز با قدردانی از مجموعه تربیت بدنی اداره کل زندان ها، اظهار کرد: فرصت خوبی برای زندانیان گیلانی فراهم شده است تا در یک فضای رقابتی قرار بگیرند.

وی شطرنج را ورزشی دانست که به زندانیان اجازه می‌دهد تا زمان با کیفیتی را سپری کنند و افزود: همچنین زندانیان می توانند به شیوه‌ای هوشمندانه و ایمن به معاشرت با دیگران بپردازند که در نتیجه برای کاهش علائم رایجی مانند افسردگی، استرس و اضطراب بسیار مفید است.

نیری املشی مسئول تربیت بدنی زندانها گیلان نیز ضمن تشکر از حمایت های سازمانی بالاخص مدیر کل زندانهای گیلان و هئیت شطرنج استان گفت: از اینکه این فرصت به زندانها و زندانیان گیلان داده شد تا در سومین دوره این رویداد جهانی شرکت داشته باشند ، سپاسگزاریم. چون باورداریم شطرنج فرصت تصمیم گیری درست را در بین زندانیان ارتقا می دهد و امیدواریم زندانیان گیلانی بتوانند نماینده شایسته ای برای ایران باشند.

این مسابقات با حضور عضو هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، عضو کمیسیون اجتماعی فدراسیون جهانی شطرنج و همچنین داور بین المللی شطرنج همراه بود.