زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم شود
زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت،

گیرا آنلاین– فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از کمیته‌های ستاد انتخابات این شهرستان خواست: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و تحریم ناجوانمردانه‌ دشمنان با هدف فاصله مردم با حاکمیت، زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم شود.

در نشست ستاد انتخابات این شهرستان که به ریاست فرماندار‌ رشت برگزار شد هر یک از مسئولین کمیته های انتخابات، گزارشی از روند اقدامات صورت پذیرفته‌ و موارد بعدی مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات را تشریح کردند و در ادامه پس از گزارش بخشداران بخش‌ های تابعه شهرستان، مهندس فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اهمیت اجرای فرآیند انتخابات بر اساس برنامه زمان بندی گفت: پیش بینی ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان بر اساس برنامه زمان بندی وزارت کشور روند انتخابات را به انجام رساند زیرا در یک موضوع کشوری تاخیر قابل قبول نخواهد بود و در همه فرایندها خلل وارد می کند.

 فرماندار رشت بر لزوم پی گیری جدی هر یک از کمیته ها در حوزه خود و فراهم نمودن شرایطی مناسب جهت برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کرد و افزود: در همین راستا لازم است جلسات ستاد انتخابات شهرستان رشت به صورت منظم و مستمر هر هفته برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی تمام الکترونیک در شهر رشت، اذعان داشت: نحوه برگزاری، تأمین امکانات مورد نیاز و نیرو‌های کاردان و متخصص فناوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف، ضروری و حائز اهمیت است و دستگاه‌های مختلف باید در این راستا همکاری لازم را با فرمانداری داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت در ادامه افزود: جلب مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی با صحت و سلامت یک وظیفه و آرمان همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات است و باید برای دسترسی به این امر بسیار مهم همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته و زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم آوریم.

گفتنی است تا کنون در ستاد انتخابات شهرستان رشت مرحله ثبت نام از داوطلبین انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی هیئت اجرایی به صلاحیت داوطلبان، تعیین شعب اخذ رای صورت پذیرفته است و  تعیین اعضای شعب اخذ رای، کاربران رایانه و سایر اقدامات مورد نیاز مطابق با جدول زمانبندی در دستور کار این ستاد قرار داشته و در حال اجرا می باشد.