«زمان کوتاه» بزرگترین مشکل شهردار رشت!
«زمان کوتاه» بزرگترین مشکل شهردار رشت!
.

گیرا آنلاین_سامان بدراجرای تقاطع های غیر همسطح توسط شهرداری رشت آن هم در نیمه دوم سال که به فصل بارندگی مشهور است چالشهای مختلفی را برای شهرداری آغاز کرده است. هرچند برخی نسبت به زمان آغاز و عدم اعتبار لازم پروژه به شهرداری رشت هشدار می‌دهند، ولی به نظر می‌رسد انگیزه شهردار رشت این است که هرچه سریعتر این پروژه ها را آغاز کند.

به نظر می‌رسد آنچه شهردار رشت از آن خوف دارد عمر کوتاه مدیریتی در این شهر است. هیچ تضمیمنی وجود ندارد اعضای شورای شهر بار دیگر سوال و استیضاح را نسبت به شهردار فعلی هم استارت نزنند. تجربه علوی نشان داد که برخی اعضای شورا یک روز بعد از رای به وی پشیمان شدند و مایل به تایید حکم شهردار وقت توسط وزارت کشور نبودند. حالا هم شوقی دوست دارد از خود پروژه‌ای به ماندگار بگذارد و «زمان کوتاه» بزرگترین چالش وی است.

شهردار رشت تا همین جا سعی کرده تعامل خوبی با اعضای شورا داشته باشد و آنها را در مدیریت شهری مشارکت دهد. حتی برخی از افرادی را منصوب کرده که نزدیکی بیشتری با اعضای شورا دارند تا خود! به طور مثال مدیر فعلی روابط عمومی برای اولین بار از میان یکی از نزدیکان اعضای شورا انتخاب شده که در نوع خود کم سابقه است. زیرا مدیران روابط عمومی همیشه از از افراد نزدیک به شهرداران انتخاب می‌شدند. ولی چالشهای اخیر همچون بازداشت برخی از مدیران شهرداری نشان داده  که این تعامل همیشگی نیست و هر لحظه امکان  تغییر مدیر ارشد وجود دارد.

رحیم شوقی یک مدیر بی حاشیه است که خصوصیت مثبت وی این است که عشق شهرت ندارد. اما این بی حاشیه بودن در این شهر پرحاشیه خود به یک معضل تبدیل می‌شود. مدیریت در رشت راه رفتن در یک نوار نازک بالای ارتفاع است. باید بندباز قهاری باشید تا سقوط نکنید! شوقی حوصله درگیری ندارد، ولی این درگیری جبر این وضعیت است.

  • نویسنده : سامان بدر