روند ثبت و انحلال شرکت‌ها هوشمند می شود
روند ثبت و انحلال شرکت‌ها هوشمند می شود
معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت سند ۹۸ درصد اراضی ملی خبر داد و گفت: برخی استان‌ها نظیر گیلان به دلیل شرایط خاص در بخش ثبت اراضی ملی کمی عقب هستند.

به گزارش گیرا آنلاین به نقل از مهر صفدر کشاورز پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان در رشت، اظهار کرد: سازمان ثبت همسو با قوه قضائیه در راستای سند تحول قضائی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به مأموریت چهارگانه سازمان ثبت، افزود: سازمان ثبت با کاهش شیوه‌های سنتی و افزایش بهره گیری از فناوری و تکنولوژی به سمت بروزرسانی کردن خدمات می‌رود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه فرایند ثبت شرکت‌ها به صورت مکانیزه است، گفت: اگر چه روند اجرای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها به صورت مکانیزه است اما این سامانه نیاز به بروزرسانی و بازطراحی اساسی دارد تا برخی گره‌ها در این مسیر باز شود.

کشاورز با بیان اینکه روند ثبت و انحلال شرکت‌ها هوشمند می‌شود، اضافه کرد: اجرای امضا و پرداخت الکترونیکی و واگذاری امور تصدی گری ثبت شرکت‌ها به بخش خصوصی و دفاتر اسناد رسمی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن ثبت اسناد رسمی در بخش‌های مختلف، افزود: ارتقا، بازطراحی و هوشمندسازی سامانه‌های دفاتر اسناد رسمی برای تسهیل در امورات مردم ضروری است.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سرعت و سهولت در خدمت رسانی تعیین کننده است، گفت: دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی عمومی ناگریز به بروزرسانی و هوشمندسازی ارائه خدمات هستند.

کشاورز از ثبت سند ۹۸ درصد اراضی ملی در کشور خبر داد و اضافه کرد: برخی استان‌ها نظیر گیلان به دلیل شرایط خاص در بخش ثبت اراضی ملی کمی عقب هستند.

وی با تاکید بر ساماندهی اراضی ۱۸ میلیون هکتاری زراعی در کشور، افزود: تثبیت اراضی کشاورزی به دلیل تعدد مالکین در این عرصه‌ها کار را سخت و زمان بر کرده است.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت سند دو میلیون و۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تنگناها و محدودیت‌هایی که وجود داشت از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور فقط دو میلیون ۲۰۰ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

کشاورز ادامه داد: برخی قوانین دست و پاگیر سبب کندی سرعت تثبیت و ساماندهی اراضی کشاورزی شده است.