روند افزایشی مسافران مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان
روند افزایشی مسافران مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با اشاره به تعطیلات پیش رو در پایان هفته، از افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹‌ که مسافر می باشندخبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از مبتلایان به کووید ۱۹‌ در استان گیلان را ، مسافران تشکیل می دهند.

گیرا آنلاین- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( و ب د ا)، دکتر آبتین حیدرزاده امروز،  دوشنبه در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه بهداشت و درمان تابعه دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر روزانه  ۱۵ هزار دُز واکسن کووید ۱۹ در سطح استان به افراد تزریق می شود اما باید تا ۲۴ هزار تن را درطی روز واکسینه کنیم.

وی افزود: در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر، واکسیناسیون خودرویی هم به مراکز افزوده می شود تا بتوانیم سرعت فرایند واکسیناسیون را بیش از پیش افزایش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، روند بیماران سرپایی کووید ۱۹‌ و بستری در بیمارستان ها را افزایشی ذکر کرد و گفت: بخشی از مبتلایان در استان را مسافران تشکیل می دهند و این روند در حال افزایش است در حالی که وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان های گیلان بارها اعلام شده است.

دکتر حیدرزاده در پایان  یاد آور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، دوری از دورهمی و تجمع در مراکز شلوغ، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها راهکارهای اصلی مقابله با شیوع کرونا است.