روابط عمومی ها وظیفه اصلی شناخت افکار عمومی در راستای تعهد سازمان مربوطه را بر عهده دارند
روابط عمومی ها وظیفه اصلی شناخت افکار عمومی در راستای تعهد سازمان مربوطه را بر عهده دارند
عملکرد هر کارگزار روابط عمومی باید مبتنی بر چشم انداز، ماموریت، اهداف استراتژیک و رسالت اجتماعی سازمان مربوطه باشد .

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی ، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در خصوص جایگاه و نقش روابط عمومی ها بیان داشت : روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود : هم فکری و هم اندیشی بین بخش های مرتبت در دستگاه های یک استان در جهت برقرای نظم واحد و ایجاد هم سویی در رسیدن به اهداف مدنظر و مشترک به ویژه در روابط عمومی ها بسیار حساس و مهم می باشد .

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت : رشد و ارتقاء سطح علمی در روابط عمومی ها و استفاده از تجربیات اساتید و آشنایی با علم روز دنیا و چگونگی کسب و انتقال اطلاعات در یک سازمان بسیار مهم حائز اهمیت می باشد .

سعیدی کیا ضمن توجه به مقوله مسوولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی ها، گفت:  اطلاع پژوهی و اطلاع یابی دو کارکرد اصلی نهاد های ارتباطی است .

وی در تشریح کارکرد نهاد های ارتباطی افزود: روابط عمومی ها وظیفه اصلی شناخت افکار عمومی در راستای تعهد سازمان مربوطه را بر عهده دارند و در این خصوص به فرا خورد وظایف سازمان خود، باید نسبت به جلب رضایتمندی جامعه، اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان تاکید کرد: عملکرد هر کارگزار روابط عمومی باید مبتنی بر چشم انداز، ماموریت، اهداف استراتژیک و رسالت اجتماعی سازمان مربوطه باشد .

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه روابط عمومی در فرایند توسعه اجتماعی مسوولیت اجتماعی سازمانی است . در این زمینه روابط عمومی ها می توانند با شناخت افکار عمومی، محیط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه به تعهدات اجتماعی سازمان خود بیاندیشند .

سعیدی کیا با اشاره به این مهم که رسانه یکی از ابزارهای آموزشی در توسعه اجتماعی می باشد، گفت: هدایت و رهبری جامعه جهت ارتقای سطح آموزش بر عهده رسانه ها است .

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان بیان داشت : در چند سال اخیر با ایجاد تغییرات نگرشی در مدیران ، شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی ها به عنوان مشاوران دستگاه های اجرایی بوده ایم به نحوی که نقش محوری آنها در تحقق اهداف سازمانی مشهود بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : جامعه پذیر کردن یکی از کارکردهای مهم رسانه است که هم نوایی فرد با جامعه را ایجاد می نماید ، تحکیم و ایجاد روابط اجتماعی، آموزشی و تبادل نظر بین سازمان ها از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است .

وی در پایان گفت : بهره مندی از نیروهای متخصص و کارآمد در حیطه روابط عمومی حایز اهمیت می باشد.