رمضانپور ، رئیس شورا: جشنواره رسانه و مدیریت شهری یکی از ریل هایی بود که در راستای مشارکت هر چه بیشتر نخبگان اجتماعی در تصمیم سازی امور مدیریت شهری پایه گذاری گردید
رمضانپور ، رئیس شورا: جشنواره رسانه و مدیریت شهری یکی از ریل هایی بود که در راستای مشارکت هر چه بیشتر نخبگان اجتماعی در تصمیم سازی امور مدیریت شهری پایه گذاری گردید
زاهد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا: در افزایش تعداد داوران جشنواره میبایست به تراز علمی و تجربی داوران توجه گردد
گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – ظهر روز یکشنبه ۱۳ تیر جلسه هم اندیشی برگزاری دومین جشنواره رسانه و مدیریت شهری با حضور رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، رئیس خانه مطبوعات استان گیلان، روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت و هیات داوران جشنواره، تشکیل گردید.
در این جلسه دکتر رمضانپور نرگسی با بیان اینکه یکی از ریل هایی که در دوره شورای پنجم ساخته شد، بحث مربوط به جشنواره رسانه و مدیریت شهری است، اظهار داشت: در این راستا یکی از اهدافی که شخص بنده به دنبال آن بوده ام، گسترش فضای هم اندیشی و تمرین دموکراسی توسط روزنامه نگارها، پایگاههای خبری و سایتها بود، چرا که این عزیزان یکی از رسالت های مهمی را که برگردن دارند، تنویر افکار عمومی نسبت به عملکردهای مدیران حوزه شهری است و اینکه محدود افراد باج خواه در این حوزه، به روزنامه نگاران و منتقدینی منصف مبدل گردند و در راستای اهداف شهر و شهروندان قلم بزنند، نه بر پایه مقاصد شخصی و بر اساس حب و بغضهای فردی و جناحی
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهمیت آموزش، اذعان داشت: آموزش، اصلی مهم در هر کار ، بویژه حوزه رسانه میباشد و ما راغب هستیم، فعالین رسانه ای به معنای واقعی از استانداردها و ویژگیهای روزنامه نگاری و نویسندگی برخوردار باشند و این جشنواره می تواند ما را در این ریل قرار دهد و امیدوارم که شورای ششم ادامه دهنده این مسیر باشد و در سالهای آتی شاهد برگزاری هر چه با شکوهتر جشنواره رسانه و مدیریت شهری باشیم.
 
در ادامه جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: با احترام به آراء و خرد جمعی در خصوص افزایش داوران جشنواره، باید ببینیم هر یک از داوران منتخب در کنار یکدیگر از چه تراز و وزنی برخوردار خواهند بود.
فرهام زاهد افزود: در بخش گزارش تصویری باید به گونه ای برنامه ریزی و اطلاع رسانی گردد که فعالین این حوزه به برگزاری جشنواره با موضوعی خاص (کرونا) اطمینان خاطر داشته باشند و این فضا فراهم گردد تا بتوانند در دیگر محورهای جشنواره نیز آثار ارسال نمایند.
در ادامه سید پیام جعفری نیا رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص کلیات برگزاری جشنواره پرداخت و در خصوص اهداف پنج گانه، محورها و بخشهای اصلی برگزاری جشنواره و مبنای انتخاب داوران جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد.
 
در این جلسه قاسم مصفا ، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز اذعان داشت: با توجه به محورهای تخصصی جشنواره و مطالب تخصصی ارائه شده، مناسب است تا در هر بخش از نظر روسا و مشاورین متخصص همان حوزه در کمیسیونهای تخصصی شورا استفاده گردد.
در ادامه این جلسه، بهمنی رئیس خانه مطبوعات گیلان، کریمی پاشاکی، برنو، کشتکار و ژیلا طبسی از داوران دومین جشنواره رسانه و مدیریت شهری حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص برگزاری هر چه بهتر این جشنواره پرداختند.
کریمی پاشاکی از داوران دومین جشنواره رسانه و مدیریت شهری شورا گفت: این اقدام شورای اسلامی شهر رشت میتواند در پیدا کردن دلایل چالش های توسعه همه جانبه شهر رشت بسیار تاثیرگذار باشد.
 
وی ادامه داد: توجه به نگاه روزنامه نگاری اجتماعی و روزنامه نگاران و شهروندان که عمدتا به دغدغه ها و چالش ها، ظرفیتها و پتانسیل های شهری مثل رشت نگاه نقادانه البته با رعایت نقدی منصفانه و همه جانبه، می تواند مدیریت شهری را در حل و فصل موانع و مشکلات شهر رشت یاریگر باشد. ایده برگزاری جشنواره مدیریت شهری و رسانه، فرایند برد – برد مدیریت شهری و رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی می باشد.
برنو، داور بخش عکاسی دومین جشنواره رسانه و مدیریت شهری گفت: برگزاری جشنواره میبایست هدفی را دنبال نماید و به زعم بنده هدف باید مشارکت بیشتر در دوره بعد جشنواره باشد. به گونه‌ای که عکاسان تصمیم بگیرند تا موضوع شهری انتخاب نمایند و داستان و هدفی را دنبال کرده و روزمرگی های شهری (محیط زیست، عمران، کرونا و …) در قالب عکس روایت نمایند.
برنو اضافه کرد: عکاسان میتوانند در ۵ محور ارائه شده و بخش ویژه (کرونا) ارسال آثار کنند.