رضایتمندی ، حفظ شأن و پرداخت مزایای نیروهای حجمی خط قرمز اعضای شورای شهر
رضایتمندی ، حفظ شأن و پرداخت مزایای نیروهای حجمی خط قرمز اعضای شورای شهر
.

گیرا آنلاین_ جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت ظهر یکشنبه به ریاست علیرضا تاج شهرستانی و با حضور هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون، نادر حسینی و سید حسین رضویان دیگر اعضای کمیسیون و مدیران مربوطه در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا تاج شهرستانی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی کرمان، از زحمات جمعی از کارکنان شهرداری رشت بابت خدمات رسانی در کرمان قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه با اشاره به هفته رشت و تلاش های صورت گرفته توسط شهرداری رشت به ویژه سازمان فرهنگی، بیان داشت: از همه عزیزانی که تلاش کردند تا مراسم روز رشت به نحو مطلوبی انجام شود تقدیر و تشکر می کنم.

علیرضا تاج شهرستانی همچنین به در پیش بودن ایام نوروز پرداخت و بر ضرورت رنگ آمیزی جداول و توجه به سیمای شهری و اقدامات نوروزی در آستانه سال نو تاکید کرد و افزود: متاسفانه توجه کافی به این موضوعات نمی شود و رنگ آمیزی جداول به ساعات پایانی سال موکول می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه به مشکلات پاکبانان و نیروهای فضای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: پاکیزگی و زیبایی رشت به دست این عزیزان است و نارضایتی این افراد نارضایتی ما است. باید نیروهای حجمی ما از شرکت های خود راضی باشند. چه در بحث حقوق و پاداش و چه در بحث لباس و تجهیزات باید توجه کافی به این عزیزان صورت گیرد تا بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند.

تاج شهرستانی همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی که در پی اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت به وجود آمده است افزود: به سهم خودم از همه شهروندان بابت این موضوع عذرخواهی می کنم و امیدوارم این پروژه ها با سرعت مناسبی به اتمام برسد تا مردم بتوانند از آنها بهره برداری نمایند.

هادی رمضانی نیز در ادامه این جلسه به مشکلات فرهنگی و زیباسازی شهر پرداخت و گفت: بارها در خصوص این مشکلات تذکر داده ایم و اگر تذکر می دهیم برای رفع مشکلات است و مشکلی با هیچ یک از مدیران نداریم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه مردم رای داده اند تا حرفشان را به گوش مدیران برسانیم تصریح کرد: ما وظیفه داریم به مدیران اطلاع رسانی کنیم تا دغدغه مردم رفع شود و مشکلات در سریع ترین زمان حل شوند. در هر محله ای مشکلاتی وجود دارد و ما همان موارد را انتقال می دهیم.

هادی رمضانی همچنین بر ضرورت ایجاد تغییر و تحولات در سطح شهر در آستانه سال نو، خاطر نشان کرد: امیدواریم کاستی ها رفع شود و لبخند رضایت شهروندان را ببینیم.

نادر حسینی دیگر عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا نیز با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت طی ماه های آینده، خواستار ارائه گزارش های سازمان فرهنگی، سازمان سیما منظر و دیگر واحدهای مرتبط با این کمیسیون پیش از ارسال لایحه بودجه، در کمیسیون فرهنگی به منظور بررسی اعضا و برنامه ریزی بهتر برای سال آینده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا همچنین با انتقاد از عدم پیشرفت مناسب ترمیم ساختمان فرهنگ و هنر و تبدیل آن به موزه، عنوان کرد: با وجود صحبت های بسیاری که در این خصوص مطرح شد عملا اتفاق خاصی در آنجا رخ نداده است.

نادر حسینی با تاکید بر ضرورت تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت، بیان داشت: در سفر رئیس جمهور، یکی از پروژه هایی که می تواند تکمیل شود و در اختیار مردم قرار بگیرد این پروژه است و تکمیل آن تنها به ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی، به موضوع ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: می توان دستوری از رئیس قوه قضاییه گرفت و با در نظر گرفتن زمینهایی، نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام شود. حدود ۶۵۰ نفر دستفروش در بافت مرکزی فعالند.

نادر حسینی دو خواسته را از استاندار مطرح کرد و افزود: دو موضوع تکمیل کتابخانه و ساماندهی دستفروشان خواسته ما از استاندار گیلان است و امیدواریم صدای ما را بشنوند.

سید حسین رضویان نیز خواستار در نظر گرفتن فضایی مناسب در مرکز شهر برای سازمان های سیما منظر و ساماندهی مشاغل شد و افزود: مراجعین این دو سازمان نیاز به دسترسی ساده به سازمانها دارند و باید در این خصوص تصمیم گیری شود و شهردار رشت فضایی مناسب را برای این دو سازمان در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی با ابراز تعجب از عدم ارسال پیش نویس های بودجه ۱۴۰۳، خاطر نشان کرد: سال اول شورا هر کمیسیون ۴ یا ۵ جلسه برای بودجه برگزار کرد. کمیسیون بودجه به طور جداگانه بررسی کرد. کمیسیون تلفیق شکل گرفت و در نهایت به صحن آمد. انتظار داریم پیش نویس بودجه سریع تر در اختیار کمیسیون ها قرار بگیرد.

سید حسین رضویان در بحث کتابخانه مرکزی، بیان داشت: یکی از موضوعات کمیسیون توسعه پایدار همین موضوع بوده است. رشت فقیر ترین مرکز استان در زمینه سرانه فضای مطالعه است. در دولت قبل کتابخانه مرکزی رشت را افتتاح کردند. بنابراین به جای بودجه ساخت، بودجه نگهداری در نظر گرفته می شود. طبق پیگیری های انجام شده ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و رسیدن به مرحله بهره برداری این کتابخانه نیاز است. یک پروژه بزرگ است که نیاز به ردیف ملی دارد. این کلیات وضعیت کتابخانه مرکزی است.

علی خانواده محجوب رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به همکاری همه سازمان ها و ادارات در برگزاری مراسم هفته رشت، بیان داشت: همه گروه ها در برگزاری برنامه همکاری داشتند و تلاش بسیاری برای برگزاری این برنامه ها صورت گرفت و از این تلاش ها قدردانی میکنم.

وی همچنین به خدمات رسانی شهرداری رشت در کرمان پرداخت و افزود: برخی نیروهای ما در نزدیکی محل حادثه بودند. پس از این جنایت، نیروهای ما در حال پختن غذا برای بیمارستان ها و خانواده ها و همچنین برای مراسم بودند.

علی محجوب با اشاره به جشنواره فیلم کوتاه رشت، تصریح کرد: روز سه شنبه جلسه ای در کمیسیون فرهنگی با حضورمدیران دستگاه های مربوطه خواهیم داشت و از پوستر جشنواره رونمایی خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت در بحث کتابخانه مرکزی رشت، عنوان کرد: این موضوع یک حرکت فرهنگی ارزشمند است و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم می تواند مکاتبه ای با رئیس جمهور داشته باشند.

علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در بخش پایانی جلسه به ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده سازمان در دو ماه اخیر پرداخت و گفت: مناسبت هایی چون هشتم و نهم دی، ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردارسلیمانی و همچنین هفته رشت را داشتیم.

علیرضا حسنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مناسبت ها، تصریح کرد: استفاده از المان های نوری را در دستور کار قرار دادیم که با استقبال مردم مواجه شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت همچنین به نورپردازی ها، دیوار نگاری ها و ساخت سردیس های متناسب با خیابان ها اشاره داشت و گفت: کارگاه های مجسمه سازی با کمک هنرمندان رشتی از دیگر اقدامات سازمان بوده است.

وی در پایان به مناسبت های در پیش رو تا پایان سال پرداخت و اظهار داشت: دهه فجر، روز پدر، نیمه شعبان و سال نو از جمله این مناسبت ها است.