رشت آرامش می خواهد / از تفکرات خرس خاله های مغضوب مردم رشت دوری کنید
رشت آرامش می خواهد / از تفکرات خرس خاله های مغضوب مردم رشت دوری کنید
شورای ششم رشت در چهاردهم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و پس از انجام مراسم تحلیف در ساختمان استانداری گیلان فعالیتش را رسما آغاز کرد.

گیرا آنلاین_اعضای شورای ششم رشت برخلاف برخی از شوراهای ادوار گذشته این شهر که برای کسب کرسی ریاست ، هیئت رئیسه و کمیسیون ها به هم می تاختند ، در آرامش و با اتحاد و همدلی و در کمترین زمان ممکن و به دور از هرگونه حواشی نسبت به انتخاب هیئت رئیسه سال نخست شورای ششم اقدام کردند و پس از آن نیز با اقدام مثبتی دیگر با انتخاب و ابقای سید محمد احمدی که شهردار بر جا مانده از شورای پنجم بود ،به تعهداتشان پیرامون ثبات مدیریتی جامع عمل پوشاندند.

اما با استعفای ناگهانی سید محمد احمدی به دلایل شخصی از جایگاه شهردار رشت ، شورای ششم مجددا در آزمون انتخاب شهردار قرار گرفت و این بار نیز در کوتاهترین زمان ممکن به این وظیفه ذاتی اش عمل نمود ، هر چند که در این انتخاب حرف و حدیثهای فراوانی رقم خورد ، اما باز هم منتخبین مردم رشت در شورای ششم کوشیدند تا فضا آرام و برنامه های عملیاتی عمرانی شهر اجرایی شود.

پس از انتخاب علوی ، برخی از اعضای شورا نسبت به بعضی از اقدامات وی معترض و عملکرد وی را با صحبت هایی که پیش از انتخاب در جایگاه شهردار رشت مطرح کرده بود، مغایر می‌دانستند.

اما به دنبال بی اعتنای شهردار رشت نسبت به تذکرات مداوم شورانشینان ، که پیرامون مباحثی از جمله کاهش حقوق و مزایای پرسنل شهرداری ، وضعیت نامناسب پل های عابر پیاده مکانیزه و… معترض بودند، در نهایت شهردار رشت پس از ۸ ماه فعالیت با هشت رای موافق استیضاح و برکنار و سید مجتبی خدمت بین دانا از سوی اعضای شورا به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

انتطار می رفت پس از برکناری شهردار و انتخاب دانا به عنوان سرپرست ، اتحاد و همدلی با هدف خدمت به شهروندان در شورا حاکم شود ،اما متاسفانه برخی از اعضای شورا با مطرح کردن عنوان تخلف در جلسه استیضاح شهردار رشت ، شهر را به التهاب کشانده و با ورود برخی از پیج های خبری و رسانه های محلی ، فضایی مسموم بر شهر حاکم شد و در نهایت با طرح شکایت در فرمانداری رشت توسط چند عضو شورا ، سرنوشت جلسه استیضاح شهردار رشت به هیات تطبیق فرمانداری رشت کشانده شد.

در ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۱ هیات تطبیق شورای شهرستان رشت ،با تشکیل جلسه در فرمانداری رشت با حکم تایید جلسه استیضاح شهردار رشت ، برکناری وی را مجددا تایید و خط بطلان به تمامی ادعاها و هوچی گریهای انجام شده کشاند.

اما پس از انتخاب دانا به عنوان سرپرست شهرداری رشت ، با تعاملات و همدلی حاکم بر شورا و سرپرست شهرداری رشت اقداماتی خوبی رقم خورد که در مشابه با مدت زمان کوتاهی که از عمر سرپرستی شهرداری می گذرد به نوبه خود ،اقداماتی چشمگیر و مورد توجه و رضایت شهروندان شده است.
اقداماتی همچون لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود ، پرداخت کامل حقوق و مزایای پرسنل شهرداری که تا پیش از این با کاهش شدید مواجه و نارضایتی پرسنل شهرداری را رقم زده بود، اجرای عملیات آسفالت مسیر جاده تهران به عنوان یکی از ورودی های شهر ،انعقاد تفاهم نامه مشترک شهرداری با شرکت سرمایه گذاری عماد و همچنین پیگیری اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی بابت احداث زباله سوز که از محل اسناد خزانه به حساب شهرداری واریز شده بود اما متاسفانه به دلیل کم کاریها و بی توجهی ، بلاتکلیف در حساب شهرداری رشت باقی مانده بود و پس از روی کار آمدن سرپرست شهرداری رشت و با پیگیری های انجام شده ، این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم که پس از سالها انتظار با عزمی که در این دوره شورا و مجموعه شهرداری رشت مشاهده می شود این مشکل برطرف شود‌.

اما موضوع دیگری که طی این مدت اخیر در شورا و شهرداری رشت به خوبی احساس می شود ، آرامش حاکم بر این دو مجموعه و متعاقب آن پرسنل شهرداری و شهروندان است .

شهر به آرامش نسبی رسیده است و مردم شریف رشت از منتخبین خود در شورا انتظار دارند با تداوم این روند ،تمام هم و غم خود را برای اجرای پروژه های اولویت دار در رشت به کار بگیرند و به جای پرداختن و دامن زدن به حواشی بیهوده ،با پایبندی به سوگندشان در روز معارفه برای حفظ آرامش و توسعه و ترقی رشت تلاش کنند‌.

رشت برای رسیدن به جایگاه اولین ها که در روزگاران نه چندان دور، بدون چون و چرا و با قدرت در اختیار داشت ، شورا و شهرداری همدل و همراه می خواهد و انتظار می رود آنانی که به هر دلیلی هنوز هم درگیر حواشی استیضاح شهردار پیشین رشت هستند، به جای انجام اقداماتی عبث ، عزم خود را برای رساندن رشت به جایگاه واقعی اش جزم کنند و با دوری جستن از تفکرات منفعت طلبانه خرس خاله های مغضوب رشت که در گذشته های نه چندان دور با ( نه) قاطع مردم شریف رشت دست از پا درازتر به خانه هایشان بازگشته اند و حالا نیز سعی مي کنند با قرار گرفتن در کادر عکس عکاسان دوباره یادی از خود زنده نمایند ، برای ساختن دوباره رشتِ اولین‌ها در بهترینها تلاش خود را مضاعف کنند.